۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
تداوم پیامدهای ناگوار اقتصادی کرونا در جهان

تداوم پیامدهای ناگوار اقتصادی کرونا در جهان

اقتصاد بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان با شیوع کرونا با بحران مواجه شد و پیامدهای این بحران همچنان بر بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ازجمله صنعتی ادامه دارد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اقتصاد بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان با شیوع کرونا با بحران مواجه شد و پیامدهای این بحران همچنان بر بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ازجمله صنعتی ادامه دارد.
 
در آمریکا، بیمارستان‌ها نیروهای خود را اخراج می‌کنند

از مارس گذشته تا کنون نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نفر کار خود را در بخش سلامت و بهداشت آمریکا از دست داده اند که از این تعداد یکصد و سی و پنج هزار نفرشان در بیمارستان‌ها کار می‌کردند چرا که درآمدهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به علت کاهش شدید بیماران به شدت سقوط کرده است.

تولید صنعتی در منطقه یورو به شدت تحت تاثیر پیامدهای بحران کرونا قرار گرفته و مارس امسال نسبت به فوریه بیش از یازده درصد کاهش یافته است.

رئیس بانک مرکزی آمریکا هشدار داد آثار ویرانگر همه گیری کرونا بر روی اولین اقتصاد جهان احتمالا پایدار خواهد بود و همین مسئله ضرورت اجرای طرح‌های حمایتی فوری پرهزینه را توجیه می‌کند.

گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن قصد دارد در ماه مه به مدت چند روز چندین خط مونتاژ خود را که به تازگی افتتاح شده بودند، متوقف کند چرا که به گفته مسئولان این شرکت میزان تقاضای محصولات فولکس واگن به شدت کاهش پیدا کرده است.

قول شرکت سانوفی برای کمک به آمریکا

شرکت آزمایشگاهی سانوفی فرانسه اعلام کرده است اگر واکسن کووید ۱۹ را بسازد نیازهای آمریکا را تامین خواهد کرد، زیرا به گفته مدیر کل سانوفی، این کشور خطر تحقیقاتی را که در این زمینه در چارچوب یک مشارکت انجام می‌شود، متحمل شده است.

کد خبر: ۱۹٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha