۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
۱۱ مرکز خرید برنج در مازندران دایر شد| اعلام نرخ ها
در گفتگو با بازار؛

۱۱ مرکز خرید برنج در مازندران دایر شد| اعلام نرخ ها

ساری- عنایتی، رئیس جهاد کشاورزی مازندران از راه اندازی ۱۱ مرکز خرید توافقی برنج پرمحصول در استان خبر داد و گفت: برنج مازاد کشاورزان خریداری می شود.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند روبه رشد تولید محصولات کشاورزی از جمله برنج درباره خرید توافقی برنج پرمحصول، هدف آن را حمایت از تولید و تولیدکننده دانست و گفت: امسال برای حمایت از کشاورزان، کشاورزی قراردادی برنج در استان اجرا شد.

وی با بیان این که ۳۹ میلیارد تومان برای تامین نهاده و بذر در قالب طرح کشت قراردادی برنج هزینه شده است، افزود: امسال استقبال کشاورزان از کشت قراردادی برنج مطلوب بوده است و شاهد افزایش عملکرد تولید در استان بودیم.

وی با اظهار این که ضریب تبدیل برنج در شالیکوبی ها نسبت به چند سال گذشته رشد داشته است، گفت: افزایش تولید در سطح و ضریب تبدیل سبب شده بیش از ۴۹۰ هزار تن برنج محصول در استان تولید شود.

عنایتی به خرید ۵۰ هزار تن برنج به صورت توافقی در استان اشاره کرد و گفت: از پنجشنبه هفته گذشته هفت مرکز خرید در شهرستان های مختلف استان راه اندازی شد و چهار مرکز جدید نیز دایر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خرید برنج کشاورزان فعال در طرح کشت قراردادی برنج را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: برنج با احتساب هشت تا ۱۰ درصد شکستگی خریداری می شود.

وی گفت: برنج ندا با قیمت ۳۳ هزار تومانی و شیرودی نیز با نرخ ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود و قیمت برنج خریداری شده حداکثر تا ۱۵ روز پرداخت می شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha