۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
میزان سرمایه‌گذاری معقول در بورس؛ مردم مراقب دلالان باشند
یک کارشناس اقتصادی:

میزان سرمایه‌گذاری معقول در بورس؛ مردم مراقب دلالان باشند

شاهرود – یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری معقول در بورس در واقع یک دویستم سرمایه یک انسان است، گفت: مردم مراقب باشند تا برای طمع در بورس خودرو، خانه و اموالشان را از دست ندهند.

علی‌رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این پرسش که چه میزان سرمایه باید در بورس گذاشت، بیان کرد: میزان معقول سرمایه‌گذاری در بورس که توسط متخصصان این حوزه تائید می‌شود، یک دویستم کل سرمایه یک فرد است.

وی افزود: متأسفانه در این دو ماه اخیر شاهد فروش خانه و یا خودرو و طلاهای توسط برخی مردم استان سمنان برای سرمایه‌گذاری در بورس بودیم که این امر بسیار اشتباه و نامعقول است.

بورس تماماً سود نیست

این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه مردم تصور نکنند بورس معامله‌ای تماماً سود دار است بلکه ۵۰ درصد همه معاملات در بازار بورس ضرر است، بیان کرد: در کنار دانشی که موردنیاز بورس است می‌بایست مسائل و موارد دیگر را نیز در نظر گرفت چراکه بورس تابع برگ خریدهای بسیاری است.

صالحیان بابیان اینکه متأسفانه این روزها به گونه‌ای بیان می‌شود که گویی هیچ  سرمایه‌گذاری و کاری پر درامد تر و ایمن‌تر از بورس نیست،گفت: این تصور کاملاً اشتباه است چراکه هرگز در شرایط و مشکلات اقتصادی امروز کشورمان نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.

وی بابیان اینکه مردم باید مراقب دلالان و بورس بازان باشند، بیان کرد: به‌طورقطع می‌گوییم هیچ دلالی نیست که قصدش از معامله سود رساندن به صاحب سهام و یا سرمایه باشد لذا مردم باید مراقب باشند چراکه دلالان تنها به منافع مالی خودشان می‌اندیشند نه سرمایه و پولی که مردم گذاشته‌اند.

مردم وارد میدان مین نشوند

این کارشناس بابیان اینکه ورود به بورس آن‌هم بدون توانمندی و آگاهی مثل کسی است که در تاریکی وارد یک میدان مین می‌شود و هیچ‌چیزی را نمی‌بیند، بیان کرد: بورس مقوله‌ای است که اگر بدون آگاهی و اطلاعات وارد آن شوید قطعاً ضرر خواهید کرد.

صالحیان افزود: مردم به این سودهای یکی، دو ماه اخیر که درواقع حبابی است که هجوم آنی سرمایه‌ها آن را پدید آورده‌اند، دل‌خوش نکنند زیرا این روند ادامه‌دار نخواهد بود.

وی بابیان اینکه تشویق دولت به سرازیر کردن سرمایه‌های مردم به بورس به خاطر این است که امسال قیمت نفت کاهش‌یافته، کسری بودجه دولت نیز افزون و مشکلات اقتصادی پیرامون دولت زیادتر شده‌اند، بیان کرد: بهترین راه پیش پای دولت مالیات و همچنین واگذاری بخش‌هایی از خود به بخش خصوصی مانند بانک‌های دولتی و ... است.

این استاد دانشگاه گفت: برای اینکه دولت بتواند مالیات بگیرد باید چرخ کارخانه بچرخد از سویی کارخانه برای کار، پول و سرمایه می‌خواهد پس چه جایی بهتر از بورس برای تأمین این سرمایه؟ درنتیجه فاتح بازار بورس درنهایت دولت خواهد بود نه مردم، هرچند اگر مردم با آگاهی تمام وارد بورس شوند این بازار همیشه یکی از نقاط درامد نیز بوده است و روی سخن ما نه به افراد حرفه‌ای بلکه مردم عادی است.

کد خبر: ۱۹٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha