۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
اقتصاد معدن در خراسان جنوبی فعال شود
رئیسی:

اقتصاد معدن در خراسان جنوبی فعال شود

بیرجند- رئیس جمهور گفت: ضرورت دارد اقتصاد سنگ و معادن در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در اشتغال جوانان این دیار هم نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید نظام اداری تحول خواه داشته باشیم و افراد بی تفاوت نسبت به دغدغه‌های مردم را از مسیر راه دور کنند.

رئیسی با تأکید مجدد بر استفاده از نیروهای بومی گفت: وقتی نیروی بومی در داخل خراسان جنوبی داریم استفاده از آنان در مجموعه اداری اولویت دارد.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی بیان کرد: می‌توانیم طوری عمل کنیم که در مدت زمان بسیار کوتاه آمار بیکاری را در خراسان جنوبی را به حداقل برسانیم و این آرزو شدنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر چند نزولات آسمانی در خراسان جنوبی بسیار کم است ولی در کنار آن ظرفیتی چون معادن را داریم، گفت: ضرورت دارد اقتصاد سنگ و معادن در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در اشتغال جوانان این دیار بی شک نقش آفرین است.

وی با اشاره به مشکل مسکن بیان کرد: طبق گفته استاندار خراسان جنوبی در ۲۹ شهر این استان امکان ساخت خانه به صورت ویلایی و در دو شهر به صورت آپارتمانی وجود دارد.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکلات دامداری‌های خرد اظهار کرد: تأمین سرمایه در گردش برای این دامداری‌ها یک موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

وی با تاکیدبر اینکه در انجام کارها باید از مشارکت های مردمی استفاده شود، بیان کرد: جذب سرمایه گذار داخلی را باید جدی بگیریم و منظور دستور و بخش نامه در این زمینه باقی نمانیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha