۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
سهم اندک حمل و نقل عمومی از ۲۳ میلیون جابه‌جایی روزانه در پایتخت
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

سهم اندک حمل و نقل عمومی از ۲۳ میلیون جابه‌جایی روزانه در پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۲۳ میلیون جابه‌جایی در پایتخت انجام می‌شود، گفت: از این میزان تنها ۱۳ درصد از طریق حمل و نقل عمومی صورت می گیرد.

به گزارش بازار، سید جعفر تشکری هاشمی در دیدار جمعی از استادان، متخصصان و صاحب‌نظران حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: از ۲۳ میلیون جابه جایی روزانه در شهر تهران، ناوگان ریلی ۹ درصد و ناوگان اتوبوسرانی ۴ درصد سهم دارند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل محور (TOD) برای گسترش حمل و نقل عمومی گفت: باید مراقب باشیم که ادبیات و الزاماتی که در مورد این طرح به کار گرفته می‌شود به ابزار و مستمسکی برای شهرفروشی از طریق ایجاد بازارها و مراکز غیر متعارف تجاری و شکل‌گیری فرآیند منجر به قاعده‌مندی ایجاد طبقات اضافی در برخی از مناطق و معابر شهری، تبدیل نشده و در یک کلام، طرح TOD از هدف مشخصی که برای آن تعریف و تعیین شده است، دور نشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر، تکمیل خطوط ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو را بر اساس مصوبه طرح جامع ترافیک تهران در دستور کار داریم و تا خطوط موجود تکمیل نشوند، نباید سراغ احداث خطوط جدید برویم، تأکید کرد: در صورت تأمین ناوگان مورد نیاز مترو، می‌توانیم ظرفیت فعلی یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر روزانه با مترو را حداقل دو برابر کنیم و به بیش از ۳ میلیون سفر در روز برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه اد: سهم حمل و نقل عمومی از جابه‌جایی‌های درون شهری در جهان به طور متوسط ۶۰ درصد و در طرح جامع ترافیک تهران با احتساب ناوگان تاکسیرانی ۷۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، صرفاً با تقویت واگن‌های مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد، سهم ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی از جابه‌جایی‌های تهران به دو برابر میزان موجود افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طول خطوط اتوبوسرانی تهران، حدود ۴ هزار کیلومتر و طول خطوط بی آر تی و ویژه اتوبوس نیز مجموعاً حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر اینکه شهرداری تهران، ملزم است طرح جامع ترافیک، طرح جامع ریلی و طرح تفضیلی تهران را قبل از ارسال به شورای عالی ترافیک به شورای شهر ارائه کند، خاطرنشان کرد: موضوع ایمنی ترافیک و حفظ جان شهروندان در جریان ترددهای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر سال، ۱۰ درصد کاهش در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی تهران را در اولویت قرار داده‌ایم.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha