۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مراکز تعاون در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود| رونق اقتصادی روستاها راهبرد مهم وزارت تعاون است
معاون امور تعاون وزارت کار:

مراکز تعاون در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود| رونق اقتصادی روستاها راهبرد مهم وزارت تعاون است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل مراکز علم و تعاون در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب افزود: هدف از این تفاهم‌نامه افزایش اثرگذاری فعالیت‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی بخش تعاون است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم توسعه همکاری بخش دولتی تعاون و نهاد دانشگاه، ارتقای کیفیت پژوهش‌های علمی-کاربردی در بخش تعاون است.

مسکنی با بیان اینکه همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های الزهرا(س)، قم، تهران، شریف، علم و صنعت و مرکز مشکات(حوزه علمیه) در دولت سیزدهم آغاز شده‌ است، گفت: مراکز علم و تعاون در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و اجتماعی، بستر اصلی شکل‌گیری تعاونی‌ها را در ایران، مناطق روستایی دانست و افزود: رونق اقتصادی در روستاها از راهبردهای مهم معاونت امور تعاون است.

مسکنی تأکید کرد: رونق اقتصاد روستایی با اولویت در طرح‌ها و سیاست‌های معاونت امور تعاون گنجانده شده است.

وی، کشاورزی را بستر اصلی تولید کشور عنوان و تصریح کرد: طرح تشکیل تعاونی‌های سبز با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سایر بخش‌ها در حال تدوین است.

«امیرحسین جوزی» مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌ها نیز در این نشست گفت: تعاونی‌های دانشجویی و دانش‌بنیان با همکاری این دانشکده حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی فصل‌نامه تعاون و کشاورزی قابل تقدیر است، افزود: همکاری‌های معاونت امور تعاون و مؤسسه پژوهشی توسعه تعاون مستقر در دانشکدگان کشاورزی دانشگاه تهران توسعه پیدا می‌کند.

جوزی، توسعه روابط علمی و پژوهشی بخش دولتی تعاون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را یکی از رویکردهای اصلی معاونت امور تعاون در دوره جدید عنوان کرد.

«سیدمحمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی» رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه اقتدار غذایی باید مهم‌ترین رویکرد کشور در توسعه بخش کشاورزی باشد، اظهار کرد: رسالت اصلی این دانشکدگان توسعه کشاورزی کشور با الگوی تعاون است.

وی مأموریت مهم بخش علمی کشاورزی کشور را پیوند علم‌ و صنعت با هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستا عنوان کرد.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha