۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
گرمای بی‌سابقه هوای پاییز در ۱۴۳ سال اخیر

گرمای بی‌سابقه هوای پاییز در ۱۴۳ سال اخیر

گرمای هوای پاییز امسال در ۱۴۳ سال اخیر بی سابقه بود.

به گزارش بازار، بررسی‌های علمی نشان می‌دهد پاییز امسال به صورت بی سابقه‌ای در ۱۴۳ سال اخیر، گرم بود و امسال یکی از گرمترین سال‌های تاریخ جهان را شاهد بودیم.

با ادامه تغییرات اقلیمی و آثار سوء آن بر زیست بوم انسانی و حیات روی کره زمین، امسال یکی از گرمترین پاییزهای تاریخ حیات کره زمین برای انسان ثبت شد.

سازمان ملی پایش جو و اقیانوس‌ها در آمریکا در گزارشی اعلام کرد ماه نوامبر که نهمین مال سال (میلادی) است امسال بسیار گرم بود بطوریکه بالاترین دما را در ۱۴۳ سال اخیر ثبت کرد.

براساس گزارش این سازمان، دمای سطح کره زمین بسیار افزایش یافته و در ششمین رتبه از نظر بالاترین دماهای هوا در مقاطع مختلف زمانی قرار گرفته است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن این روند مشاهده نمی‌شود.

میانگین دمای هوای خشکی‌ها و اقیانوس‌ها در ماه گذشته، ۱.۵۱ درجه فارنهایت بیش از میانگین دمای هوای خشکی‌ها و اقیانوس‌ها در قرن بیستم بود که عدد ۵۷.۱ درجه فارنهایت برای آن‌ها ثبت شده است.

به استناد گزارش سازمان ملی پایش جو و اقیانوسها، به احتمال ۹۹ درصد، سال ۲۰۲۲ در زمره یکی از ده سال گرم تاریخ زمین ثبت خواهد شد. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲ (تا یک ماه دیگر)، بسیاری از مناطق جهان، ازنظر دمای بالای هوا رکورد خواهند زد.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha