۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کم توجهی به ساخت پالایشگاه های نفتی| ۱۰۶ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران:

کم توجهی به ساخت پالایشگاه های نفتی| ۱۰۶ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

نکا- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که در زمینه ساخت پالایشگاه های نفتی در کشور کم توجهی شده است، گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر نژاد علی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری طرح اتصال خط لوله تلمبه خانه نکا به نیروگاه شهید سلیمی با اشاره به افزایش روند مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: مصرف روزانه بنزین به ۱۰۶ میلیون لیتر در روز رسیده این درحالی که در سال ۹۸ حدود ۷۲ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند سوخت در کشور افزود: با توجه به افزایش مصرف سوخت نیازمند فرهنگ سازی داریم و باد از ابزارهای غیرقیمتی برای مدیریت استفاده کنیم زیرا برای جلوگیری از واردات بنزین چاره ای جز مدیریت مصرف نداریم.

وی با بیان این که با افتتاح و اتصال خط لوله تلمبه خانه نکا به نیروگاه شهید سلیمی، فرآورده های نفتی از بندرعباس به یزد و سپس به نقاط شمالی و مرکزی کشور منتقل می شود، گفت: با اجرای این طرح فاصله ۷۳۰ کیلومتری انتقال به شمال کاهش یافت.

نژادعلی شمار پالایشگاه های فرآورده های نفتی را ۱۰ مورد بیان کرد و گفت: در حال حاضر تمرکز پالایشگاه های نفت در جنوب است و و متاسفانه طی چندسال گذشته به ساخت پالایشگاه ها توجهی نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: به دلیل کم توجهی به ساخت پالایشگاه ۷۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی را توسط نفتکش ها از جنوب به مرکز و شمال منتقل می کنیم زیرا پالایشگاهی جز تبریز در شمال نداریم.

وی میزان تولید بنزین را در کشور ۱۰۲ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در زمینه نفت گاز نیز میزان تولید ۱۱۱ میلیون لیتر است و میزان مصرف روزانه ۸۱ میلیون لیتر است.

نژاد علی با اشاره به افزایش مصرف سوخت گاز خانگی افزود: مجبوریم ۶۵۰ میلیون مترمکعب به خانوارها و مابقی را به نیروگاه های اختصاص دهیم درحالی که مصرف نیروگاه ها ۲۱۰ میلیون لیتر سوخت است و روز گذشته ۱۰۵ میلیون لیتر نفت گاز در نیروگاه ها مصرف شد.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha