۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
هواپیماهای زمین گیر وارد چرخه پروازی شدند
رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

هواپیماهای زمین گیر وارد چرخه پروازی شدند

محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی گفت: در مدت ۱۵ ماه گذشته تعداد زیادی هواپیما وارد کشور و بخشی از هواپیماه‌های زمین گیر را نیز وارد چرخه پروازی شدند.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش گفت: در حال حاضر کشورهایی همانند روسیه نیجریه و شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های حوزه‌ی هوایی و همچنین ایرلاین‌ها در نمایشگاه کیش حضور دارند که به ارائه آخرین دستاوردهای خود می پردازند.

وی با بیان اینکه امروز دست برتر را در حوزه‌ی هوایی داریم افزود:صنعت هوایی راه پر فراز و نشیبی را طی کرده با توجه به اینکه سالهاست دچار سخت‌ترین تحریم‌ها هستیم نه تنها حوزه هوایی زمین گیر نشده بلکه روز به روز رشد بیشتری داشته است به طوری که در حال حاضر هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور ارسال نمی‌شود.

محمدی بخش بابیان اینکه در حوزه ساخت نیز امروز مدعی ساخت هستیم بیان کرد:در حوزه هوایی بسیار سخت گیرانه عمل می‌کنیم در این حوزه نکات قابل اغماض وجود ندارد و سال گذشته همه‌ی فرودگاه‌ها را موظف به دریافت گواهی کردیم.

رییس سازمان هواپیمایی افزود : در یکسال گذشته سه طرح مهم در استان هرمزگان واقع در خلیج فارس را انجام دادیم اولین طرح اعطای گواهی بین المللی به فرودگاه بندرعباس بود بعد از آن فرودگاه امام علی تنب بزرگ را افتتاح کردیم و هم اکنون نیز به فرودگاه کیش گواهی نامه‌ی بین المللی اعطا کردیم.

وی تاکید کرد :برای فرودگاه کیش براساس ممیزی سخت گیرانه برمبنای استاندارهای ایکائو شرایط کسب گواهی نامه بین الملی فراهم شد. در مدت ۱۵ماه گذشته تعداد زیادی هواپیما نسبت به زمان برجام وارد کشور کردیم و بخشی از هواپیماه‌های زمین گیر را نیزوارد چرخه پروازی کردیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن قنبری IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      افرین برمردان خدا انسانهایی که خود راباور دارند