۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال جاری به ۲ میلیارد دلار می‌رسد
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس:

حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال جاری به ۲ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی با قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان در مسقط دیدار کرد.

به گزارش بازار، سید شمس الدین حسینی که در راس یک هیات پارلمانی به عمان سفر کرده است در دیدار با قیس الیوسف وزیر عمانی که ریاست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور ایران و عمان را نیز برعهده دارد با اشاره به یادداشت تفاهم اجلاس نوزدهم کمیسیون مشترک این دوکشور، بر عملیاتی ساختن تفاهمات تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی ایران در زمینه‌های قانونی چون تصویب موافقتنامه‌های مرتبط از توسعه مناسبات حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، همچنین بر اهمیت توسعه مناسبات بخش‌های خصوصی دو کشور تصریح کرد.

حسینی علاوه بر توسعه مبادلات تجاری، فرصت‌های فراوان سرمایه گذاری مشترک فعالان اقتصادی در دو کشور را با اهمیت برشمرد و افزود: باید زیرساخت‌های مالی و لجستیکی با حمایت دولت‌های ایران و عمان فراهم شود.

قیس الیوسف وزیر صنعت وتجارت وتوسعه سرمایه گذاری عمان نیز ظرفیت همکاری دو کشور را بالا و از روند رو به رشد مناسبات اقتصادی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با بیان اینکه بر اجرای مفاد یادداشت تفاهم اجلاس نوزدهم در حوزه‌های مختلف ابرام دارد بر آمادگی‌ برگزاری اجلاس بیستم در ماه های نزدیک تاکید کرد.

الیوسف همچنین ضمن اعلام امادگی بر نهایی‌سازی موافقتنامه‌های گمرکی و تعرفه‌ای، از پیشنهاد توسعه همکاری در حوزه خدمات بهداشتی وپزشکی وخدمات فنی ومهندسی استقبال کرد.

هیات پارلمانی ایران همچنین با آقای فیصل بن عبدالله الرواس رئیس جدید اتاق بازرگانی وصنایع عمان نیز دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات بازرگانی و تجاری میان بخش‌ خصوصی دو کشور، درباره راهکارهای توسعه مناسبات تجاری و افزایش همکاری‌ها رایزنی کردند.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha