۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
حرکت شتابان صدور سند حدنگار برای زمین‌های کشاورزی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد

حرکت شتابان صدور سند حدنگار برای زمین‌های کشاورزی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی و مشارکت کشاورزان برای دریافت سند، شاهد حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: تلاش می‌شود با تعامل دستگاه‌های اجرایی و مشارکت کشاورزان برای دریافت سند، شاهد حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی باشیم.

بابایی افزود: تاکنون از سطح دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی موجود در کشور، معادل ۱۸ درصد حدنگاری و برای آن‌ها سند صادر شده است.

وی با بیان اینکه صدور سند حدنگار اقدامی بازدارنده است، خاطرنشان کرد: این کار موجب تثبیت مالکیت دولت در لایه‌های مختلف است و اگر تصرف غیرقانونی انجام شود، متولیان می‌توانند با ارائه سند اثبات مالکیت کنند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور تاکنون برای ۱۳۵ میلیون هکتار معادل ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی سند حدنگار صادر شده است و با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود در چند ماه آینده همه عرصه‌های ملی کشور دارای سند حدنگار شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین گفت: با هدف اجرای ماده (۳) قانون حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳ قانونگذار سنددار شدن تالاب‌ها، جزایر و جنگل‌ها را تکلیف کرده است که با پیگیری‌های انجام شده در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد از جزایر کشور دارای سند هستند.

بابایی افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و کشاورزی باید عملیاتی شود که برای تحقق آن برنامه و سیاست‌ها تدوین شده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha