۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
هیچ واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل نمی‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هیچ واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل نمی‌شود

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نمی‌شود، گفت: اجازه تملک واحدهای تولیدی استان توسط بانک‌ها به واسطه بدهی مالی را نخواهیم داد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکی و تسهیلات، ابراز کرد: ضرورت دارد تا واحد های تولیدی مستقر در استان در راستای تقویت سیستم مالی و بانکی استان، مراودات مالی و اعتباری خود را به بانک‌های عامل استان منتقل کنند.

وی با اشاره به پردات بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک های استان سمنان افزود: هیچ واحد تولیدی در سطح استان نباید به دلیل بدهی و معوقات به بانک های عامل استان، تحت تملک بانک درآید.

استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌های عامل استان همچون گذشته ضرورت دارد تا در آینده نیز با اقدامات مطلوب خود در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم گام بردارند، تاکید کرد: بانک‌های عامل استان در بحث بازگرداندن ۶۵ واحد تولیدی صد درصد راکد به چرخه تولید، نقش اصلی و اساسی را ایفا کردند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه پیشنهادات، مطالبات و دغدغه های بانکهای عامل در قالب کمیسیون هماهنگی بانکهای استان احصاء و از طریق مرکز پیگیری خواهد شد. ادامه داد: در بحث پرداخت تسهیلات فرزندآوری در استان، تاکنون بر اساس گزارش اعلامی از سوی بانک ها، بیش از یک هزار مورد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته در استان سمنان بیان کرد: ضرورت دارد تا شورای هماهنگی بانک‌ها برای امیدآفرینی و اطلاع رسانی عملکرد نظام و دولت، اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکهای عامل را به صورت ویژه اطلاع رسانی کنند.

به گزارش بازار، تسهیلات ماده ۱۶ و تسهیلات تبصره ۱۸ شامل تثبیت اشتغال و تولید در استان سمنان از جمله بخش هایی است که توانسته به کمک مردم و واحد های تولیدی بیاید تا از وضعیت رکود خارج شوند دولت تاکید دارد که این تسهیلات بدون محدودیت در استان پرداخت می شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha