۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
برنامه جدید دولت انگلیس برای کاهش مصرف برق

برنامه جدید دولت انگلیس برای کاهش مصرف برق

دولت انگلیس که تلاش دارد در زمستان امسال، از موارد مکرر و متعددِ قطعی برق خانه‌های مردم جلوگیری کند، برنامه‌ای جدید برای کاهش مصرف برق ارائه کرده است.

به گزارش بازار، تاکنون، بیش از یک میلیون خانوار در انگلیس در برنامه جدید دولت انگلیس ثبت نام کرده اند که به آن‌ها مبالغی پول می‌پردازد، اما به این شرط که در ساعات اوج مصرفِ برق در این کشور، مصرف برق خود را کاهش دهند. این برنامه به منظور کمک به دولت انگلیس برای پیشگیری از قطعی‌های مکرر برق خانه‌های مردم و صنایع این کشور، طراحی شده است.

طبق مفاد این برنامه- موسوم به برنامه‌ی «خدمات انعطاف پذیریِ تقاضا (ی برق)»- اگر مشتریانِ برق در زمان‌های اوج مصرف برق در انگلیس، وسایل برقی خود را خاموش کنند و از مصرف برق خانه‌های خود بکاهند، مبالغی را از دولت انگلیس دریافت خواهند کرد.

مسئولان سازمان مدیریت شبکه برق رسانی انگلیس اعلام کردند، آزمایش‌های این سازمان نشان می‌دهد که خانوارهای انگلیسی در صورت مشارکت در برنامه «خدمات انعطاف پذیری تقاضا»، در مجموع، حدود ۲/۸ میلیون پوند صرفه جویی خواهند کرد.

نتایج آزمایش‌های این سازمان همچنین نشان می‌دهد که این برنامه، به سازمان مدیریت شبکه برق رسانی انگلیس کمک خواهد کرد تا بتواند توازن را در طول فصل زمستان در شبکه برق رسانی این کشور، برقرار کند. این سازمان در ماه اکتبر (بیش از دو ماه پیش)، هشدار داده بود که اگر دولت این کشور راهی برای برآورده کردن میزان تقاضای برق پیدا نکند، خانه‌های مردم در زمستانِ امسال، با چند دوره‌ی مختلف از قطعی‌های نوبتیِ برق مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha