۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
حجم فاضلاب جمع آوری شده هر شبانه روز در زنجان ۴۰هزار مترمکعب است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

حجم فاضلاب جمع آوری شده هر شبانه روز در زنجان ۴۰هزار مترمکعب است

زنجان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان حجم فاضلاب جمع آوری شده درچهار شهرستان استان زنجان را بیش از ۴۰هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد.

 علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: هم اکنون تصفیه خانه آب در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در دست بهره برداری است و آب سدهای تهم و کینه ورس را نیز تصفیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب نیز در شهرهای زنجان، ابهر، ماهنشان و دندی در دست بهره برداری بوده و در شهرهای زرین آباد، ارمغانخانه و خرمدره نیز در دست احداث است، اظهار کرد: این شرکت با رشد ۹ درصدی در جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهری، بیش از ۳۰۱ هزار نفر را تحت پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار داده است.

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، گفت: در مجموع بیش از ۳۹ درصد جمعیت شهری استان در چهار شهر، از خدمات بخش فاضلاب شرکت آبفا بهره‌مند هستند.

جزء قاسمی، حجم فاضلاب جمع آوری شده در این شهرها را بیش از ۴۰هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: تعداد کل مشترکان فاضلاب خانگی در استان بیش از ۹۲ هزار واحد و تعداد مشترکان فاضلاب غیرخانگی نیز بیش از چهار هزار واحد است.

وی افزود: برای پوشش کامل خدمات فاضلاب در شهر زنجان باید ۶۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب احداث شود که تاکنون بیش از ۳۳۱ کیلومتر از این میزان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان تصریح کرد: این طرح با هدف جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی ناشی از دفع فاضلاب به صورت چاه جذبی و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در مسیرهای اصلی و فرعی عمومی شهر زنجان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha