۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود

زنجان - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود، گفت: ۳.۵ تن در هکتار زیتون برداشت می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت و تولید زیتون در طارم از نظر اقتصادی خوب است، گفت: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان تولید می شود و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سهم تولید کشوری زیتون در طارم از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یابد، اظهار کرد: باید این عملکرد را به بیش از هفت یا هشت تن در هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده زیتون در بحث سطح زیر کشت و تولید، رتبه برتر کشوری  را دارد.

تاراسی ابراز کرد: سطح زیر کشت محصول زیتون در طارم ۲۰ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۱۲ هزار هکتار بارده و هشت هزار هکتار در مرحله نهال است و طی سال گذشته ۳۰ هزار تن زیتون در طارم تولید شد که این مقدار ۴۵ درصد محصول زیتون کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان بزرگ‌ترین تولیدکننده زیتون کشور بوده و میزان تولید زیتون ۳۰ هزار تن، روغن زیتون بیش از دو هزار تن، تناژ زیتون برای فرآوری ۲۱ هزار تن و تناژ فرآوری شوری نیز ۱۳ تن بوده است، افزود: زیتون محصولی است که با توجه به ارزش بالای غذایی، دارای جایگاه ویژه و خاصی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی است.

کد خبر: ۱٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha