توسعه مکانیزاسیون تولید داخلی در دستور کار است
سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

توسعه مکانیزاسیون تولید داخلی در دستور کار است

ذوالفقاری، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: لزوم توسعه مکانیزاسیون تولید داخل و استفاده از توان داخلی به جای واردات محصولات خارجی باید در دستور کار باشد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری عصر سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، بیان کرد: با هدف رعایت عدالت در تحویل مکانیزاسیون، سامانه‌ای طراحی شده که به شرکت تراکتورسازی و بانک کشاورزی متصل خواهد شد و بهره‌برداران می‌توانند درخواست و مدارک خودشان را درون این سامانه بارگذاری کنند.

وی بر لزوم توسعه مکانیزاسیون تولید داخل و استفاده از توان داخلی به جای واردات محصولات خارجی تاکید کرد و افزود: توسعه مکانیزاسیون تولید داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به استان قزوین
سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای کشاورزان استان قزوین اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات با توجه به رشد مکانیزاسیون در استان قزوین و بهره‌برداری بهینه در عرصه‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

ذوالفقاری اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون که خطوط مکانیزاسیون را تدوین کردیم، سالانه بین ۲ تا ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خطوط مکانیزاسیون کشور پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: میانگین ضریب مکانیزاسیون در کشور بین ۲ تا ۲.۵ است، اما برای ما مهم‌تر از عدد ضریب مکانیزاسیون، استفاده کشاورزان از این تکنولوژی‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرد: جایگاه مکانیزاسیون در سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور باید از رییس اداره به مدیریت مستقل زیر نظر رییس سازمان تغییر کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha