۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
آیا آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

آیا آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

با معرفی محصولات جدید اپل، علاقه‌مندان به این کمپانی و محصولات باکیفیت آن منتظر ورود این دستگاه‌ها به بازار هستند.

به گزارش بازار، با معرفی محصولات جدید اپل، علاقه‌مندان به این کمپانی و محصولات باکیفیت آن منتظر ورود این دستگاه‌ها به بازار هستند. اما در بازار داخلی کشور ما به دلیل بالا بودن قیمت گوشی‌های اپل، همه افراد توانایی خرید این موبایل‌ها را ندارند. برخی نیز به دنبال بررسی دقیقی هستند که بدانند آیا این گوشی‌های جدید ارزش خرید دارند یا خیر. پس اگر شما نیز برای خرید آیفون ۱۴ مردد هستید و می‌خواهید به این نتیجه برسید که آیا خرید جدیدترین گوشی اپل به‌صرفه است یا خیر، حتما همراه ما باشید؛ در ادامه اطلاعات مناسبی در این خصوص ارائه می‌شود که ممکن است در تصمیم‌گیری نهایی کمک‌کننده باشد.

اصلی ترین ویژگی های گوشی آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ عضو جدید خانواده آیفون است که با ورود خود به بازار همه نگاه‌ها را به خود جذب کرده است. شاید در ابتدا از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین آیفون ۱۴ و دو نسل گذشته آیفون‌ها وجود نداشته باشد؛ اما آیا اپل محصولات جدیدش را بدون هیچ تغییری وارد بازار کرده است؟! قطعا پاسخ این سوال منفی است. اپل برای اولین بار ۴ عضو برای خانواده جدید محصولاتش در نظر گرفته است؛

آیفون ۱۴ معمولی، پلاس، پرو و پرو مکس تولیدات جدید این کمپانی هستند. در ادامه ما به بررسی بخش‌های مختلف گوشی‌های جدید اپل می‌پردازیم و مقایسه‌ای نیز با نسل‌های گذشته آن خواهیم داشت. برای بررسی دقیق‌تر هر کدام از مدل‌های جدید، به وب سایت زومیت مراجعه کنید.

کیفیت ساخت و ظاهر

شاید اولین چیزی که در آیفون ۱۴ به چشم بخورد، تفاوت کم طراحی و ظاهر آن با نسل‌های گذشته باشد. موردی که در همان اول برخی‌ها را دلسرد کند. طراحی دوربین‌ها و شکل و شمایل تقریبا یکسان با مدل‌های قبلی در ابتدا خودنمایی می‌کند. اما با نگاهی دقیق‌تر به مدل‌های برتر آیفون ۱۴، یعنی مدل پرو و پرومکس متوجه تغییری بزرگ می‌شویم. بالاخره ناچ یا همان قسمت بالایی نمایشگر اپل حذف شده است و نمایشگری کامل و یکدست در قسمت جلوی دستگاه وجود دارد.

جزیره داینامیک بخشی است که در دل نمایشگر نسخه‌های پیشرفته اپل قرار گرفته است و از این لحاظ خلاقیت جدید اپل نمره بسیار خوبی را دریافت کرده است. از نظر کیفیت ساخت نیز نمی‌توان ایرادی را به این مدل‌های جدید گرفت و اپل در این زمینه همواره بهترین گزینه موجود است! همچنین رنگ‌های جدیدی نیز برای این دستگاه‌های جدید در نظر گرفته شده که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت زومیت مراجعه کنید.

آیا آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

نمایشگر جدید!

در بخش نمایشگر ویژگی جدیدی به محصولات پرو اپل اضافه شده است؛ نمایشگر همیشه روشن ویژگی است که برای اولین بار در گوشی‌های بالارده جدید آیفون دیده می‌شود. همچنین اپل گوشی جدیدی در خانواده خود دارد که تنها تفاوت آن با مدل معمولی بزرگ بودن نمایشگر است. مدل پلاس با نمایشگر ۶.۷ اینچی برای افرادی که می‌خواهند نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشند مناسب است.

همچنین مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیز دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستند که از این نظر عملکرد بسیار خوبی را از آن‌ها شاهد هستیم. به هر حال این تفاوت‌ها ممکن است برای برخی طرفداران حرفه‌ای موبایل بسیار هیجان‌انگیز و جذاب باشند و آن‌ها را بیشتر به خرید مدل‌های جدید ترغیب کنند.

دوربین‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند!

از نظر ظاهری، حتی در چینش دوربین‌ها هم تفاوتی بین محصولات جدید و گذشته اپل وجود ندارد. اما آیا کیفیت نیز پیشرفت نداشته‌ است؟ اپل دوربین‌های گوشی‌های جدید خود را بهبود داده است و در حقیقت دوربین حرفه‌ای و قوی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای نخستین بار در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. البته مدل‌های پایه با همان کیفیت گذشته وارد بازار شده‌اند؛ اما قابلیت‌ها و امکاناتی به آن‌ها اضافه شده است که می‌توان از آن به عنوان پیشرفتی نسبت به نسل قبل یاد کرد. قطعا آیفون‌های پرو، بهترین گوشی آیفون بازار در این زمینه هستند.

آیا آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

چیپست جدید و پرسرعت

طبق ادعای اپل چیپست جدید A۱۶ اختصاصی اپل، قدرتمندترین چیپست استفاده‌ شده در گوشی‌های هوشمند در تاریخ است! این چیپست نسبت به گذشته کوچک‌تر شده و همچنین با سرعت بالاتری که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، میزان مصرف باتری کمتری را هم به دنبال دارد. بنابراین نسخه پرو جدید اپل نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس پیشرفت بسیار خوبی در این بخش داشته است. اگر بخش سخت افزاری گوشی‌ها برایتان اهمیت دارد، قطعا در اختیار داشتن گوشی هوشمندی با چنین مشخصاتی لذت و هیجان بالایی را برایتان به همراه می‌آورد.

سایر امکانات آیفون ۱۴

در انتها به بررسی سایر امکانات آیفون ۱۴ و مقایسه آن با مدل‌های گذشته می‌پردازیم. آیفون‌های پرو دارای حسگر جدید و پیشرفته‌ای هستند که یکی از قابلیت‌های آن‌ها تماس فوری با مراکز درمانی در زمان رخ دادن حوادثی همچون تصادفات است. همچنین باتری اپل نیز نسبت به مدل‌های سال‌های گذشته دارای ظرفیت شارژدهی بیشتری است و این موضوع برای کسانی که میزان شارژدهی موبایل برایشان اهمیت دارد بسیار مناسب است.

آیا آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟

جمع‌بندی نهایی

با بررسی موارد عنوان‌شده در این مطلب، می‌توان به این نتیجه رسید که آیا خرید آیفون ۱۴ در مدل‌های مختلف به‌صرفه است و ارزش دارد یا خیر. التبه شرایط هر فرد متفاوت از فرد دیگری است و باید این بررسی و مقایسه مطابق با شرایط خودتان صورت گیرد.

اگر شرایط مالی مناسبی دارید و مشکلی با خرید آیفون‌های جدید ندارید، قطعا در دست داشتن بهترین گوشی آیفون بازار حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. اما اگر با خرید محصولات جدید اپل متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شوید و همچنین آیفون‌های ۱۳ یا ۱۲ را در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم که همچنان از مدل‌های گذشته اپل استفاده کنید. در نهایت این شما خواهید بود که تصمیم نهایی را می‌گیرید. اما به طور کلی اپل در برخی بخش‌ها پیشرفت چشم‌گیری را داشته و در برخی موارد نیز مانند گذشته عمل کرده و تغییری در امکانات و قابلیت‌های موبایل‌های تازه آن به وجود نیامده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha