۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
حبابی که در قیمت خودرو ایجاد شد، رو به کاهش است
معاون امور صنایع وزارت صمت:

حبابی که در قیمت خودرو ایجاد شد، رو به کاهش است

نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: رونق در برخی بازارها از جمله بورس و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی در ارزیابی وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: مطابق آنچه در خبرها نیز اعلام شد، قیمت‌ها در حال کاهش و فضای التهاب رو به آرامش است.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات موثر ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت در سایر دستگاه‌های نظارتی در برخورد با این پدیده، خوشبختانه فضا در حال مدیریت شدن است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: حبابی که طی دو هفته اخیر ایجاد شد، رو به کاهش و رئیس اتحادیه صنف بنگاه داران هم اعلام کرد قیمت‌ها وجود خارجی ندارند و در فضای مجازی عددسازی و ایجاد التهاب شده است.

او با اشاره به برنامه‌های وزارت متبوعش برای کنترل قیمت خودرو تصریح کرد:سه روش فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید از جمله این اقدامات است.
صادقی نیارکی افزود: در هفته‌های اخیر رونقی که در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.

او برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در کنترل قیمت خودرو را تشریح کرد گفت محدودیت‌های جدید برای متقاضیان خودرو اعمال خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت متوسط ارزبری هر خودروی داخلی را دو هزار دلار برآورد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، ۲۷۵ میلیون یورو قرارداد داخلی سازی انجام شد.

عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید گنندگان نیز در ادامه برنامه و در ارتباطی اینترنتی اعلام کرد: مالکانی که خودروهای خود را در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کنند باید در سامانه NWMS.IR عضو باشند.

تابش افزود: مردم محل‌های دپو خودروهای صفر کیلومتر را به سامانه ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

کد خبر: ۱۹٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha