۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
افزایش قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی| تداوم افزایش قیمت محتمل است
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی| تداوم افزایش قیمت محتمل است

قیمت طلا صبح روز چهارشنبه از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرده که ناشی از قرار گرفتن بازار در آستانه جلسه مهم امروز فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی وی پس از جلسه ای دو روزه است.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا صبح روز چهارشنبه از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرده که ناشی از قرار گرفتن بازار در آستانه جلسه مهم امروز فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی وی پس از جلسه ای دو روزه است که به احتمال زیاد، نرخ بهره مد نظر خود برای افزایش را نیز اعلام خواهد کرد.

علیرغم تشدید شکست گُوه ای که در روز دوشنبه تایید شد، شاخص پایین قیمت مصرف کننده ایالات متحده که پیشتر منتشر شده بود، به کمک گاوهای بازار طلا آمد و قیمت را از مرز ۱۸۰۰ دلار فراتر برد. شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه صعودی (RSI) نیز به نفع خریداران طلا باقی مانده که البته این افزایش شاخص با مقاومت گُوه نزدیک به ۱۸۲۴ دلار محدود شد.

افزایش قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی| تداوم افزایش قیمت محتمل است

جهش جدید خرید در آستانه برگزاری رویداد فدرال رزرو می تواند منجر به آزمایش مجدد مقاومت مذکور شده و درها را به سوی رقم ۱۸۵۰ دلار (سطح روانی) باز کند. بسته شدن روزانه کندل قیمت بالای مقاومت صعودی ۱۸۲۴ دلاری، فرضیه شکل گیری گوه نزولی را باطل می کند.

از طرف دیگر، در تلاقی میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ نزولی (DMA) و نقطه حمایت گوه در محدوده ۱۷۹۰ دلار، شاهد حمایتی قوی هستیم. با اینحال، در صورت ریزش احتمالی قیمت پس از برگزاری جلسه فدرال رزرو، حمایت بعدی در نقطه ۲۱DMA و روی قیمت قیمت ۱۷۷۱ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha