۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
ابهامات و دیدگاه های متفاوت؛ علت تاخیر بودجه ۱۴۰۲| تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و مردم محور
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

ابهامات و دیدگاه های متفاوت؛ علت تاخیر بودجه ۱۴۰۲| تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و مردم محور

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید یک تحول عظیمی را در مسائل اقتصادی کشور ایجاد کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه و رسیدگی آن در مجلس بیان کرد: دولت سخت مشغول تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است و ما منتظر ارائه این لایحه هستیم.

وی افزود: پیرو جلسه روسای سه قوه، مقرر شده ما هم برنامه هفتم توسعه و هم بودجه سال ۱۴۰۲ را مدنظر داشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قرار است هم برنامه هفتم توسعه و هم بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس پیگیری و به تصویب برسد، گفت: با توجه به دو مرحله ای شدن بودجه، دولت باید با سرعت مرحله اول بودجه را به مجلس ارائه کند؛ یعنی ماده واحده، احکام و عدد درآمدها و هزینه ها را. دولت زمانی که این موارد را به ما ارائه داد ما این موارد را بررسی کرده و به شورای نگهبان می فرستیم و پس از آن دولت باید برنامه بودجه را به مجلس ارسال کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری هم برنامه و هم بودجه را مصوب کنیم.

وی تاکید کرد: اگر احیانا مقداری از امور به سال آینده رسید، باید ادامه موضوعات سال گذشته باشد و باید سعی کنیم که به بودجه سال ۱۴۰۲ آسیبی نرسد.

این نماینده مجلس بیان کرد: مهم این است که بودجه سال ۱۴۰۲ یک بودجه تحولی باشد، بودجه ای که بتواند همراه با برنامه هفتم توسعه، اقتصاد مردم محور، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد تولید را دنبال کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: به هر شکل بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید یک تحول عظیمی را بر مسائل اقتصادی کشور ایجاد کند تا ما بتوانیم در جهت تثبیت قیمت ها و اشتغال، معیشت مردم، مسکن و آن نیازهای اصلی و اساسی کشور قدم های موثری را برداریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی بودجه به مجلس ارئه خواهدشد، بیان کرد: هر چه زودتر بودجه به مجلس برسد این امر مناسب خواهد بود و ما منتظریم. لذا هر روزی که بودجه و یا برنامه به مجلس برسد ما آماده ایم و بررسی آن در مجلس همان روز کلید می خورد و کار شروع خواهد شد.

حاجی بابایی بیان کرد: قرار بود بودجه سالیانه ۱۵ آذر به مجلس ارائه شود اما برخی از صحبت ها و ابهامات و دیدگاه های متفاوت باعث شد مقداری کار به تاخیر بیافتد، اما اخبار حاکی از این است که دولت به زودی بودجه را به پایان می رساند و روی برنامه هفتم توسعه هم همزمان کار می کند.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha