۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
«اپل» از آغاز رفع انحصار اپ استور در ارائه اپلیکیشن های آیفون خبر داد
با پیگیری و اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا؛

«اپل» از آغاز رفع انحصار اپ استور در ارائه اپلیکیشن های آیفون خبر داد

شرکت اپل از آماده شدن برای تغییر زیرساختی در مقررات اپلیکیشن های قابل نصب بر روی گوشی های آیفون و امکان دانلود اپلیکیشن ها از وب سایت هایی به جز اپ استور خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت اپل از آماده شدن برای تغییر زیرساختی در مقررات اپلیکیشن های قابل نصب بر روی گوشی های آیفون و همچنین آیپادهای خود خبر داد که بر اساس آن، کاربران بر خلاف گذشته قادربه نصب اپلیکیشن های مد نظر از وب سایت های واسط و بدون استفاده از اپ استور خواهند شد.

بر اساس این گزارش، اپل با بیان اینکه این اقدام را در راستای انطباق بیشتر مقررات خود با قوانین اتحادیه اروپا انجام خواهد داد، زمان اجرایی شدن کامل این برنامه را سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

در صورت اجرایی شدن این مقررات، کاربران قادر خواهند بود به صورت قانونی، اپلیکیشن های مد نظر خود را از وب سایت هایی غیر از اپ استور دریافت نمایند که نشان دهنده پایان انحصار اپ استور در ارائه اپلیکیشن های مورد نیاز کاربران است.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا طی ماه های گذشته فشار فزاینده ای بر روی اپل وارد آورده و از این شرکت آمریکایی درخواست کرده اند تا محدودیت های مربوط به لزوم ننصب اپلیکیشن توسط کاربران از اپ استور را برداشته و به دیگر وب سایت های ارائه دهنده خدمات مشابه به ویژه در اروپا، اجازه دهند در این زمینه فعالیت نمایند.

بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند انحصاری شدن ارائه اپلیکیشن های تلفن های همراه و تبلت ها توسط دو شرکت گوگل و اپل منجر به دروازه بانی و اعمال سلیقه این دو شرکت در زمینه ارائه خدمات مربوط به اپلیکیشن ها و در نتیجه، انتخابی شدن رویه قرار دادن اپ ها برای استفاده کاربران شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha