۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
تأمین ۴ هزار مگاوات برق با احداث ۹۳ پست جدید در شهرک‌های صنعتی کشور
معاون وزیر صمت عنوان کرد

تأمین ۴ هزار مگاوات برق با احداث ۹۳ پست جدید در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صمت در جریان بازدید از سه واحد تولیدی از تأمین ۴ هزار مگاوات برق با احداث ۹۳ پست جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان معاون وزیر صمت در جریان بازدید مدیران عالی سازمان بازرسی کل کشور از شهرک صنعتی پرند، در نشست با جمعی از صنعتگران و تولید کنندگان این منطقه، به برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: امسال در احداث ۹۳ پست برق با وزارت نیرو مشارکت کرده‌ایم که با تکمیل آن‌ها، نزدیک به ۴ هزار مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان بر اساس قانون موظف هستند که برق را تا در واحد تولیدی در شهرک یا ناحیه صنعتی تأمین کنند، اما با مشارکت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت نیرو، در تلاش هستیم که بخش مهمی از برق پایدار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شود.

رسولیان اضافه کرد: در حوزه تأمین زیرساخت آب پایدار برای فعالیت‌های صنعتی نیز باید به سمت استفاده از پساب برویم که با کمک مشاوران تخصصی، ظرفیت‌های پساب کشور و صنایعی که می‌توانند از این امکان استفاده کنند، شناسایی شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: اگر دولت برای تأمین و تصفیه پساب شهری، منابع لازم را در اختیار قرار دهد، قطعاً هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری در بخش صنعت کاهش می‌یابد و حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب از مسیر تصفیه پساب برای صنعت قابل تأمین است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وجود اراضی صنعتی در جوار شهرهای جدید، از جمله پرند اشاره و گفت: شرکت عمران شهرهای جدید یک‌سری زمین‌های صنعتی در کنار اراضی مسکونی دارد که از بدو تأسیس این شرکت برای آن پیش‌بینی شده بود و این فازهای صنعتی به‌صورت پراکنده به صنایع واگذار می‌شد.

رسولیان همچنین بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز یک سری اراضی را از شرکت عمران شهرهای جدید دریافت کرده و در آن مناطق، شهرک‌های صنعتی جدیدی احداث کرده است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی خصوصی پرند نیز توسط بخش خصوصی در همین زمین‌ها احداث شده که اکنون ساماندهی و تأمین زیرساخت‌های مناسب برای آن درحال انجام است، اضافه کرد: به شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهاد داده‌ایم که اراضی صنعتی خود را برای احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان متولی این کار در کشور واگذار کند تا صنعت در کنار سکونت مانند کشورهای توسعه یافته شکل بگیرد.

معاون وزیر صمت از دغدغه و حضور نهادهای نظارتی در جمع فعالان اقتصادی به‌عنوان پشتوانه مستحکم صنعت و تولید ملی یاد کرد و اظهار امیدواری کرد با هم افزایی قوای سه گانه کشور، موانع پیرامون فضای کسب و کار تولید کنندگان هرچه بیشتر رفع شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha