۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
تکمیل کریدورها از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تکمیل کریدورها از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی تکمیل کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش گفت: توافق‌های خوبی با تامین کنندگان مالی خارجی و داخلی داشتیم و با نمایندگان برخی کشورها صحبت‌های خوبی شده و خبرهای خوبی در حوزه ریلی در راه است.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران منتخب این وزارتخانه افزود: در حوزه جاده‌ای مشکلاتی از گذشته وجود دارد که در چارچوب منابعی که در اختیار داریم چه منابع عمومی چه در حوزه تامین مالی از فروش اموال و مولدسازی دارایی‌ها، تکمیل طرح‌های اصلی در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش گفت: در حوزه بندری هم با کشورهای حاشیه خلیج فارس توافق‌های خوبی انجام شده که در آستانه افتتاح خبرش اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال تاسیس شرکت‌های مشترکی با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم که در جا به جایی بار و مسافر جهش قابل توجه داشته باشیم تا زنجیره دریایی را به ریلی وصل کند یعنی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به راحتی به کشورهای cis دسترسی پیدا می کنیم.

بذرپاش گفت: در حوزه هوایی نیز نوسازی و افزایش تعداد ناوگان در دستور کار قرار دارد و از راه‌های مختلف به آن اهتمام داریم و تولید داخل و حمایت از آن را در دستور کار قرار دادیم تا در کنار تولید داخل از روش‌های مختلف تامین هواپیما را انجام دهیم که هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ نوسازی ناوگان اقدامات خوبی انجام شود.

بذرپاش گفت: در حوزه راه روستایی که یکی از اولویت‌های مردم است در بخش‌هایی با مشکل مواجه است که بهسازی آن در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha