۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
صادرات تولیدات استان بوشهر به ۱۵ کشور جهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات تولیدات استان بوشهر به ۱۵ کشور جهان

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر از صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر به ۱۵ کشور جهان خبر داد و گفت: پتروشیمی در صدر صادرات این استان قرار دارد.

احمد محمدی زاده در حاشیه نشست مسئولان گمرک استان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در بهبود وضعیت صادرات و واردات کالا بسیار موثر است و باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: اکنون محصولات استان بوشهر به ۱۵ کشور جهان صادر می‌شود و اگر بنادر و گمرکات استان تقویت شوند، میزان صادرات رشد چشمگیری خواهد داشت.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مبادلات تجاری بین گمرکات استان بوشهر با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس رشد محسوسی داشته و انتظار داریم این روند تداوم یابد.

محمدی زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن میعانات گازی با ارزش ۴۵ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی در صدر صادرات استان بوشهر قرار دارند اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

محمدی زاده گفت: تبدیل تولیدات پتروشیمی به کالا و صادرات محصولات جدید، افزایش چشمگیر درآمد ارزی و همچنین اشتغال‌زایی را در سطح استان بوشهر در بر خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha