۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
۹ هزار فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه در استان سمنان پرداخت شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۹ هزار فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: تا کنون ۹ هزار فقره وام ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه از محل سفر رئیس جمهور به استان در اختیار مردم قرار گرفته و سه هزار فقره تسهیلات بانکی دیگر در دست پرداخت است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نشست های پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در مجموعه استانداری سمنان بیان کرد: ۳۲ هزار نفر نامه مردمی در سفر آبان ماه سال قبل رئیس جمهور به سمنان جمع آوری شد که بخشی از آنها برای تسهیلات و بخشی دیگر در زمینه اشتغال و مسائل مرتبط با اقتصاد و اجتماع بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نامه ارسالی مردم در سفر رئیس جمهور برای دستگاه های اجرایی بوده که ارجاع و پیگیری شده است، افزود: بخش دیگری از این درخواست ها در زمینه تسهیلات بانکی بوده که تا کنون ۹ هزار فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی در اختیار ۹ هزار خانوار استان سمنان از محل سفر قرار گرفته است.

پرداخت تسهیلات بانکی

استاندار سمنان با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل اعتبارات سفر استانی حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: سه هزار فقره وام قرض الحسنه دیگر نیز دیگر در دست پرداخت است.

۱۰ هزار نامه ارسالی مردم در سفر رئیس جمهور برای دستگاه های اجرایی بوده که ارجاع و پیگیری شده است

هاشمی با اشاره به پیگیری مصوبات عمرانی سفر رئیس جمهور به استان، تاکید کرد: مجموع اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به استان چهار هزار میلیارد تومان بود که در یک مرحله یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در نشستی که با رئیس سازمان مدیریت برنامه بودجه داشتیم درخواست کردیم تا ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبارات مصوب سفر به استان اختصاص یابد که بتوانیم طرح های عمرانی خوبی را در استان اجرا کنیم، بیان کرد: این میزان اعتبار، به اعتبارات تخصیصی عمرانی سفر رئیس جمهور به استان افزوده شده است.

تحقق اعتبارات تخصیصی

استاندار سمنان با بیان اینکه آنچه باید در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق می شد خوشبختانه تحقق یافته است، گفت: برخی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان مصوبات اقتصادی بودند که عمدتاً زمان بر هستند برای مثال پرداخت تسهیلات به میزان شش هزار میلیارد تومان در بخش های اشتغال و تولید و ... می بایست صورت گیرد که تاکنون بانک های عامل استان نزدیک به این میزان را پرداخت کرده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه علی رغم همت خوب بانک های عامل استان در زمینه پرداخت تسهیلات همچنان نیاز داریم که همت مضاعفی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم تسهیلات رونق تولید و اشتغال را به خوبی پرداخت کنیم، ابراز داشت: ارائه تسهیلات نقش خوبی در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد های تولیدی استان داشته است.

مجموع اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به استان چهار هزار میلیارد تومان بود که در یک مرحله یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت

وی با اشاره به مصوبه مهدی شهر قطب دامپروری که در سفر رئیس جمهور به استان سمنان مصوب شد، گفت: این موضوع نیز توسط جهاد دانشگاهی و مسئولان ذی ربط در دست پیگیری و انجام مطالعات است.

پیگیری مسکن ملی و کارخانه سیمان بیارجمند

استاندار سمنان با اشاره به مسکن ملی که در زمره مصوبات سفر حجت الاسلام رئیسی به استان سمنان بوده است، گفت: امور مرتبط با مسکن ملی توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان سمنان همچنین بنیاد مسکن و قرارگاه امام حسن(ع)، ستاد اجرایی و ارتش و ... در دست پیگیری است و اتفاقات خوبی نیز در تامین زمین و آغاز ساخت واحد های مسکونی رقم خورده است.

هاشمی از پیگیری مصوبه کارخانه سیمان بیارجمند که ۱۳ سال است نیمه کاره رها شده خبر داد و گفت: این کارخانه ۳۷ هزار سهام دار دارد و لذا پیگیری های لازم در این زمینه در دست اقدام است و امیدواریم به زودی نیز اتفاقات خوبی را در این کارخانه شاهد باشیم تا بتوانیم در کنار تولید، اشتغال خوبی را هم در شرق استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و مشاغل خانگی نیز از تسهیلات بانکی بهره مند شدند، گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصیصی مرحله اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان جذب شده و تنها مصوبات اقتصادی کمی زمان بر هستند که به مرور آنها نیز پیگیری و اجرا خواهند شد.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha