۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
 عرضه گوشت قرمز در آبان ۳ درصد کاهش داشته است
بنابر اعلام مرکز آمار ایران؛

عرضه گوشت قرمز در آبان ۳ درصد کاهش داشته است

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران عرضه گوشت قرمز در ماه آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته ۳ درصد و نسبت به مهر امسال ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، گزارش مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آبان از کاهش سه درصدی عرضه گوشت قرمز نسبت به آبان سال گذشته و کاهش دو درصدی نسبت به مهر امسال حکایت دارد. بر اساس این گزارش مقدار تولید گوشت در آبان ۱۴۰۱ نسبت به آبان سال قبل، برای گوسفند و بره ۷ درصد و برای بز و بزغاله ۳ درصد افزایش، و برای گاو و گوساله ۱۱ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۶ درصد کاهش داشته و برای گاومیش و بچه‌گاومیش بدون تغییر بوده است.

 عرضه گوشت قرمز در آبان ۳ درصد کاهش داشته است

بر اساس این گزارش، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه بالغ بر ۵۳ هزار و ۴۳۳ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده و با ۲۵ هزار و ۲۳۶ تن در حدود ۴۷.۲ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۳ هزار و ۵۲۷ تن، بز و بزغاله با سه هزار و ۷۳۲ تن و سایر انواع دام با ۹۳۸ تن، به‌ترتیب ۴۴ درصد، ۷ درصد و ۱.۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha