۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
افزایش ۲۰درصدی صادرات غیر نفتی؛ عدم تاثیرگذاری تحریمها بر اقتصاد کشور| توسعه همکاری گسترده با روسیه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش ۲۰درصدی صادرات غیر نفتی؛ عدم تاثیرگذاری تحریمها بر اقتصاد کشور| توسعه همکاری گسترده با روسیه

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صادرات غیر نفتی مان در شش ماه اول سال جاری نسبت به شش ماهه سال قبل بیست درصد افزایش داشته است و ادامه این روند وضعیت تراز تجاری ما را مثبت خواهد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: جمهوری اسلامی ایران در طی سالیان گذشته علی رغم همه محدودیت هایی که در حوزه تحریم ها داشته، به دلیل جایگاه و موقعیتش در منطقه و لزوم همکاری های اقتصادی سایر کشورها با ما ،در مسیر انجام و عقد تفاهم نامه های منطقه ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به عضویت ایران در مجموعه های تخصصی کشورهایی که در حوزه منطقه ای و فرا منطقه ای فعال هستند، بیان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای نمونه ای از اقدامات ایران و همکاری های فی مابین است تا عملا نشان دهد تحریم ها اعمالی اثری بر کشور ما نداشته و اثری هم بر روابط اقتصادی سایر کشورها با ما ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ما موافقت نامه های زیادی را در طول این ایام اخیر برای حذف مالیات مضاعف و اصلاح تعرفه های گمرکی و بسیاری از مسائل و موضوعات مختلف با کشورهای اطراف خودمان امضا کردیم و به نظر می رسد که این مسیر و حرکت استمرار خواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این مسئله به خودی خود نمونه بارزی از عدم تاثیر گذاری تحریمها بر اقتصاد کشور بوده درحالی که این موارد به معنای همکاری کشور ما با سایر کشورها است.

ایران شاهراه ارتباطی شرق با غرب و شاهراه ترانزیت کالا در منطقه

وی بیان کرد: دلیل این اقدامات انجام شده کاملا مشخص است لذا نمی توان نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه هم به واسطه مسائل سوق الجیشی و هم به واسطه ذخایر و ظرفیت های اقتصادی که دارد، نادیده گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران شاهراه ارتباطی شرق با غرب و شاهراه ترانزیت کالا در منطقه است و از این جهت این موقعیت کمک کرده بر اینکه حتی اگر کشورهایی مایل باشند به استمرار تحریم، هزینه هایی را برای آن ببینند و از این رویکرد خود انصراف دهند.

وی تاکید کرد: بنابراین ما مجموع این اقدامات را مثبت ارزیابی می کنیم. اخیرا هم در بحث مسائل همکاری های اقتصادی اتفاقات خوبی رقم خورده و همکاری های مشترک ما با کشورهای همسو چه در آسیا و چه در اروپا به شکلی دنبال می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین روسیه در قالب همکاری های اقتصادی فعالیت های گسترده ای را با ما شروع کرده است. همچنین چین و هند هم همین مسیر را پیگیری می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای همسایه ما از جمله پاکستان، افغانستان و عراق نیز با ما به صورت مستمر همکاری داشته اند و خروجی این همکاری ها هم نشان دهنده این است که ما امسال یعنی در شش ماه اول سال نسبت به شش ماهه سال قبل بیست درصد صادرات غیرنفتی مان افزایش داشته است و این روند اگر ادامه پیدا کند انشالله ما وارد وضعیت تراز تجاری مثبت خواهیم شد.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      2 0
      مانبایددلخوش به روسیه باشیم بایدباکشورهای دیگردنیا تامل داشته باشیم اگرروزی روسیه وضعیتش عوض شدوپشت ایران راخالی کردفکری برای آنروزکرده اید یااینکه میگویید فعلا راعشق است