۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
 اتحادیه اروپا درباره وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ به توافق رسید

 اتحادیه اروپا درباره وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ به توافق رسید

اتحادیه اروپا به یک توافق اصولی برای ارسال بسته کمک مالی ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین و تصویب وضع حداقل مالیات بر شرکت‌های بزرگ دست یافت.

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا سرانجام توانست برای کاستن از اختلاف میان مجارستان و سایر اعضای خود، به توافقی اصولی مبنی بر ارسال ۱۸ میلیارد یورو (۱۸.۹۳ میلیارد دلار) بسته کمک مالی به اوکراین و تصویب حداقل مالیات بر شرکت‌های بزرگ دست یابد.

۲۷ نماینده کشورهای اتحادیه اروپا در اواخر روز دوشنبه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن، بوداپست بخش بزرگی از بودجه وعده داده شده را دریافت می کند که مدت ها به دلیل شکایات سایر کشورهای عضو مبنی بر انحراف ویکتور اوربان - نخست وزیر این کشور - از حاکمیت قوانین دموکراتیک، در خطر بود.

ریاست اتحادیه اروپا از کشور چک در این خصوص در توییتر نوشت: «ابر توافق.» این توافق هنوز در قالبی آزمایشی است زیرا باید به وسیله اعضا امضا شود اما هیچ مانع بزرگی در برابر اجرایی شدن آن وجود ندارد.

در بحبوحه شکایت سایر اعضا مبنی بر اینکه اوربان از اختیارات خود سوء استفاده می کند تا بتواند کمک های مالی خود را دریافت کند، مجارستان تا کنون از حق وتوی خود برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن این دو مصوبه استفاده کرده بود.

این توافق پیش از نشست روز پنجشنبه رهبران اتحادیه اروپا حاصل شد و ادامه اختلاف با بوداپست می توانست این نشست را به یک بن‌بست بزرگ تبدیل کند.

بر اساس این توافقنامه، اگر مجارستان ۲۷ شرط مهم را در قالب اصلاحات دموکراتیک برای دسترسی به این بودجه به اجرا گذارد، بوداپست به برنامه مصوب بهبود همه‌گیری کرونا به ارزش ۵.۸ میلیارد یورو دسترسی خواهد داشت. بسیاری از کشورها پیشتر گفته بودند مجارستان تلاش های مثبتی در این حوزه انجام داده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha