۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
اجرای ۵۰۰ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی
مجری طرح کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

اجرای ۵۰۰ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی

مجری طرح کشاورزی حفاظتی گفت: اجرای ۵۰۰ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در کشور برنامه ریزی شده‌ است.

به گزارش بازار، علیرضا یزدانی مجری طرح کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون ۲ چالش در بخش کشاورزی کشور بحران آب و فرسایش است که برای تثبیت خاک و افزایش بهره وری؛ کشاورزی حفاظتی در سال زراعی جاری در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا می‌شود.

یزدانی در استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه یک ساله طرح کشاورزی حفاظتی در ۱۲ استان، برنامه سه ساله در ۲۲ و در برنامه پنج ساله در ۳۱ استان کشور اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: اولویت اجرای کشاورزی حفاظتی با استان‌هایی است که بیشتر تحت تاثیرپدیده‌های خشکسالی و گرد وغبار قرار دارند.

یزدانی گفت: تاثیر تغییر اقلیم در کل دنیا با توجه به افزایش دما و کاهش نزولات جوی بویژه در کشور ایران باعث شده این چالش‌ها در بخش کشاورزی بوجود آید.

وی ادامه داد: متوسط بارندگی جهان ۷۵۰ میلی‌متر است و ایران یک سوم بارش‌های دنیا را دارد و امروز کشور به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک تغییر اقلیم در آن بیشتر احساس می‌شود.

مجری طرح کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز به دلیل تغییر اقلیم متوسط بارندگی کشور ایران از ۲۵۰ به ۲۲۰ میلی متر کاهش پیدا کرده است.

یزدانی با اشاره به اینکه خاک بستر تولید است تاکید کرد: هرچند ۹۵ درصد غذا از خاک تامین می‌شود، اما خیلی به نقش پررنگی که این مهم در تولید مواد غذایی دارد توجه نشده و نمونه این بی توجهی قرار گرفتن کشور در رتبه‌های نخست فرسایش است.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha