۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
پارک پتروشیمی در چابهار ساخته می‌شود
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

پارک پتروشیمی در چابهار ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: ۶۰۰ هکتار زمین در ضلع شرقی شهرک صنعتی نگین مکران برای ساخت پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته اختصاص یافت.

به گزارش بازار، علی عسکری در نشست هماهنگی احداث پارک تخصصی کودهای شیمیایی و صنایع وابسته میان شرکت ملی صنایع خلیج فارس و ستاد توسعه سواحل مکران، بر استفاده بهینه و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی در آینده تاکید کرد و افزود: هدف از احداث پارک تخصصی کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پالایشی، شیمیایی و پتروشیمیایی، پرهیز از ایجاد چالش برای تداوم تولید نفت و گاز، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی جهت پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی، مدیریت مصرف آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و توسعه بازارهای صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای پروژه سه ساله و در سه فاز اجرا می‌شود، گفت: میزان تولید کود شیمیایی در این پارک ۷۰۰ هزار تن خواهد بود و برای احداث آن ۴۲۰ میلیون دلار هزینه خواهد شد.

علی عسکری در این مراسم با اشاره به اهتمام جدی این مجموعه برای محرومیت‌زدایی و رونق تولید و اشتغال به ویژه در مناطق محروم گفت: علیرغم آماده بودن بسترها در عسلویه و بوشهر، پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه چابهار و سواحل مکران و وجود ظرفیت‌ها و نیازهای استان و کشورهای همسایه، عزم مان را برای ایجاد طرح‌های مولد و اشتغالزا و آبادانی این منطقه جزم کرده‌ایم.

در این مراسم آقای دهقان، دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: در سریعترین زمان ممکن، زمین مورد نیاز برای احداث این پارک تخصصی، در اختیار شرکت صنایع خلیج فارس قرار خواهد گرفت و تمام اهتمام منطقه را برای توسعه سواحل مکران خواهیم گذاشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha