۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
حرکت شاخص داوجونز در شرایط اصلاح زمانی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت شاخص داوجونز در شرایط اصلاح زمانی

در شرایطی که این هفته برای بازارهای مالی به احتمال زیاد هفته ای پر نوسان خواهد بود، فعالین در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که این هفته برای بازارهای مالی به احتمال زیاد هفته ای پر نوسان خواهد بود، فعالین در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند، که می تواند تاثیر مهمی در تصمیمات آینده فدرال رزرو داشته باشد. ضمن اینکه چهارشنبه نتایج نشست مهم دو روزه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره و همچنین پروجکشن اقتصادی و دات پلات و دیگر سیاست های پولی اعلام می شود، که می تواند تاثیر مهمی در روند میان مدت قیمت در بازار های ارز، سهام، کالا و فلزات داشته باشد. جمعه گذشته با افزایش نسبی در تورم تولید کننده، تقاضا برای دلار افزایش یافت و ریسک پذیری در بازار های سهام و کالا با کاهش همراه بود. در صورتی که روز سه شنبه شاخص تورمی قیمت مصرف کننده کاهش یابد، می تواند موجب تغییر این شرایط شده و ریسک پذیری را در بازار های سهام افزایش دهد و موجب کاهش تقاضا برای دلار شود.
در دیگر سناریو در صورتی که سطح تورم افزایشی باشد، این پیام را به فدرال رزرو خواهد داد که ممکن است زمان مناسبی برای کاهش سرعت سیاست های هاوکیش و انقباضی نباشد و این موضوع می تواند سطح تقاضا برای دلار را افزایش دهد و موجب ریسک گریزی در بازار های سهام شود. در حال حاضر و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز در شرایط اصلاح زمانی و عددی حرکت می کند، و در بالای میانگین ۳۴ روزه در نوسان است و در ادامه واکنش به این محدوده در اعداد ۳۳۱۰۰ تا ۳۳۴۰۰ واحدی با اهمیت خواهد بود.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به توافق های مهم میان چین و عربستان برای قرارداد های نفتی و همچنین افزایش نسبی ارزش دلار در بازار های مالی، قیمت سطح حمایتی ۷۶ دلاری را شکسته و با پایان اصلاح زمانی، احتمال نزول کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت افزایش یافته است.

۳- در بازار طلا، قیمت همچنان در روند میان مدت صعودی در حرکت است، اما نتوانسته در کوتاه مدت از محدوده مقاومتی ماژور ۱۸۰۰ دلاری عبور کند و انتشار شاخص تورمی قیمت مصرف کننده می تواند بر این روند تاثیر با اهمیتی داشته باشد. ضمن اینکه چهارشنبه این هفته، نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره و همچنین پروجکشن اقتصادی و دات پلات و دیگر سیاست های پولی اعلام می شود، که می تواند تاثیر مهمی در روند میان مدت قیمت طلا داشته باشد. از نظر تکنیکالی، تمایل به صعود قیمت در میان مدت افزایش یافته، اما واکنش به محدوده ماژور ۱۸۰۰ دلاری تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha