۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان سنددار شدند
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان سنددار شدند

گرگان- برزعلی، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان از سنددار شدن ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان خبر داد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشاورزان با اجرای طرح حدنگاری می توانند برای زمین های کشاورزی و باغی خود سند دریافت کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم سال گذشته اجرایی شده، گفت: برای ۱۰هزار قطعه به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار در ۱۵ واحد ثبتی اقدام شده است.

وی ادامه داد: سند دار شدن زمین های کشاورزی و باغی مثل داشتن شناسنامه است و از بسیاری مشکلات پیش آمده در گذشته جلوگیری می کند و کسی نمی تواند به زمین های کشاورزی اشخاص تجاوز کند.

برزعلی تصریح کرد: هویت بخشی به مالکیت بخش خصوصی، بهره مندی از تسهیلات، کاهش اختلافات و پرونده های قضایی از مزایای سند دارشدن اراضی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: برای اختصاص ادوات مختلف کشاورزی مثل تراکتور و تخصیص نهاده های کشاورزی مثل کود و سم سنددارشدن اراضی دارای اهمیت است.

برزعلی افزود: در صورت عدم اقدام مالک برای سند دار کردن اراضی ممکن است در سال های آینده محدودیت هایی در ارایه خدمات کشاورزی اعمال شود.

وی گفت: اگر کشاورزان در مدت اجرای این طرح برای سند دارشدن اراضی اقدام نکند مشمول قانون تعیین و تکلیف اراضی فاقد سند رسمی خواهند شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: اگر کشاورزی بعد از مدت تعیین شده برای حدنگاری اقدام کند برای تمامی مراحل از تهیه نقشه تا صدور سند مکلف به پرداخت هزینه خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کوروش IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      بنام خدا علیرغم اینکه کلیات این پروژه دارای مزایا و فواید مطلوبی از جهت تثبیت مالکیت خواهد بود لیکن از چند بعد موانعی وجود دارد که رفع آن نیاز به اصلاح برخی قوانین حقوقی و تخصصی خواهد داشت ...