۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
تامین آب شرب بوشهر با آب شیرن کن تولید داخل

تامین آب شرب بوشهر با آب شیرن کن تولید داخل

مدیرعامل گروه مپنا گفت: در صورت توسعه آب شیرین کن بوشهر، قابلیت تامین آب مورد نیاز کل شهرستان بوشهر را داریم که فناوری آن بومی است و امکان تجهیزاتش به طور کامل وجود دارد.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی درباره تولید آب شیرین کن گفت: گروه مپنا در حوزه انرژی و حمل و نقل به طور وسیع در کشور فعال است.

وی افزود: به دلیل نیاز جدی ما به آب، از چند زاویه به این مساله ورود کردیم که یکی از آن بازچرخانی آب است تا بتوانیم بهره وری را در مصرف آب بالا ببریم و تا جایی که امکان دارد آب را چند بار مورد استفاده قرار بدهیم.

علی آبادی ادامه داد: در دستیابی به فناوری‌های این حوزه اقدامات بسیار خوبی در گروه مپنا انجام شده است و در حال حاضر در مناطق صنعتی مشغول احداث تصفیه کننده آب هستیم.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: نکته دیگر مصرف آب در نیروگاه‌ها بود که ما سعی کردیم در واحدهای پیک تا جایی که امکان دارد مصرف آب را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: در نیروگاه ترکیبی دیگر مصرف آب موضوعیت جدی ندارد درتمام نقاط کشور به ویژه مناطقی که آب نداشتند می‌توانیم از واحدهای ترکیبی استفاده کنیم این امر می‌تواند صرفه جویی در سوخت و بهره وری در حوزه انرژی و آب را ایجاد کند.

مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به اینکه در موضوع شیرین سازی آب، در شمال و جنوب کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم افزود: اولین آب شیرین کن قشم از اقدامات ما بود که آب دریا را تبخیر و آب تبخیرشده را بعداً با مراحل مختلف برای استفاده از آب شرب مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب روش‌های متنوعی وجود دارد ما هم روش‌های ابداعی خودمان را داریم گفت: ما تقریبا به فناوری‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند مسلط هستیم.

علی آبادی ادامه داد: همچنین تجهیزات باتوجه به پیشرفت‌های فناوری روز به روز تغییر می‌کند و ما هم متناسب با تغییرات دنیا پیشرفت‌هایی را در کشور داشتیم تقریبا از همکاری با دنیا هم هیچ وقت محروم نبودم و تلاش می‌کنیم که ارتباط مان را برقرار نگه داریم.

مدیر عامل گروه مپنا افزود: در حال حاضر انواع روش‌های شیرین سازی را استفاده می‌کنیم آب شیرین کن بوشهر به روش آرا است همان روشی که در طبیعت اتفاق می‌افتد ما معکوس این را به کار گرفتیم، در صورت توسعه، آب شیرین کن قابلیت این را دارد تا تمام نیاز شهرستان بوشهر را بتواند تامین کند و هیچ نگرانی از ناحیه فناوری ندارد، چون فناوری آن بومی است و امکان تجهیزاتش به طور کامل وجود دارد.

علی آبادی درباره‌ی داخلی سازی شدن آب شیرین کن گفت: ترجیح می‌دهیم این‌ها را تا آن جایی که اقتصادی است از تجهیزات داخلی استفاده کنیم، ولی گلوگاهی وجود ندارد. در حال حاضر فکر نمی‌کنم از جنبه فناوری ما نقصی داشته باشیم، ولی برای ارزان کردن آب شیرین کن لازم است که یک اقدام اساسی صورت بگیرد و آن اینکه پروژه‌های بزرگ تعریف بکنیم و سعی کنیم که تولید را به صورت متمرکز انجام بدهیم تا بشود در مقیاس تولید قیمت تمام شده داشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha