۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
بازگشایی بازارهای اروپایی و عربی برای صادرات برنج مازندران
استاندار مازندران اعلام کرد؛

بازگشایی بازارهای اروپایی و عربی برای صادرات برنج مازندران

آمل- حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به اینکه بازارهایی برای برنج استان در کشورهای عربی و اروپایی بازشده است، گفت: اولین محموله برنج فردا روانه روسیه می شود.

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از مرکز تجارت برنج ایران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد تولید برنج در استان اظهار داشت: همزمان برای تنظیم بازار واردات برنج نیز صورت گرفت و این واردات در شرایطی انجام شد که تولیدات داخلی به اندازه کافی برای مصرف وجود داشت.

وی با عنوان این که واردات برنج سبب نگرانی کشاورزان استان شده است، ادامه داد: برای برون رفت از وضعیت رکود بازار راه حل هایی پیش بینی و مقرر شد تعرفه صادرات برنج برداشته شود تا سورتینگ داران بتوانند برنج را در بازارهای استان عرضه کنند.

وی با اظهار این که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی شامل برنج و مرکبات برداشته شده است، حذف آن را سبب رونق صادرات دانست و گفت: کشاورزان استان نباید دغدغه داشته باشند و اولین محموله صادراتی به روسیه روز دوشنبه برگزار می شود.

حسینی پور با بیان این که برنج مازندران بازارهایی در کشورهای عربی و اروپایی دارد، کیفی سازی برنج استان را مهمترین برنامه ذکر کرد و گفت: متناسب با استانداردهای بین المللی باید برنج تولید کنیم و امیدواریم با همکاری جهاد کشاورزی، برنج پرمحصول را در تراز بین المللی قرار دهیم.

استاندار مازندران با اظهار این که وضعیت برنج با شروع صادرات بهتر می شود و گفت: یکی از دیگر از برنامه های حمایتی دولت خرید ۵۰ هزار تن برنج از کشاورزان به شمار می رود و این طرح از هفته آینده کلید می خورد.

وی گفت: همچنین برای تامین سرمایه در گردش خرید برنج نیز تسهیلاتی مصوب شده است و فرآیند موجود نویدبخش رفع موانع فراروی است.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha