۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
۲ درصد مساحت استان سیستان و بلوچستان قابلیت کشت دارد 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۲ درصد مساحت استان سیستان و بلوچستان قابلیت کشت دارد 

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ۱۸ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان فقط ۲ درصد قابلیت کشت دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سید حسینی در همایش روز خاک با اشاره به اینکه استان چهار فصل سیستان و بلوچستان با وسعت بیش از ۱۸ میلیون هکتاروسیع ترین استان کشور است، اظهار داشت: از این وسعت فقط ۴۱۰ هزار هکتار اراضی قابلیت کشت دارد که معادل ۲ درصد مساحت کل استان است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به‌ محدودیت منابع آبی و بر حسب میزان آب تخصیصی سالانه بین ۴۵تا۷۰ درصد یعنی حداکثر ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار به زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود.

حسینی افزود: با نگاهی به این‌ آمار اهمیت حفظ آب و خاک بویژه در سیستان وبلوچستان بسیار ضروری و حیاتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: با وجود وسعت زیاد استان، اما میزان اراضی که قابلیت کشت داشته و با آن انواع محصولات کشاورزی تولید و نیاز جامعه را برآورده کنیم بسیار محدود است.

حسینی افزود: می طلبد با بکار گیری دانش نوین در افزایش بهره‌وری از آب و خاک گام های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: تجهیز ۴۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستمهای نوین آبیاری با ایجاد زمینه صرفه‌جویی سالیانه ۲۶۵ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، احداث آب بند ها در سطح ۱۰ هکتار برای ذخیره سازی ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در هر دوره آبگیری سیلابها، انجام فعالیت های گسترده آبخیزداری بمنظورکاهش فرسایش خاک و رسوب دهی از شاخص ترین برنامه های در دست اجرا برای افزایش بهره وری آب و خاک در استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha