۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه بهره‌برداری انتقال و توزیع برق
مدیرعامل توانیر عنوان کرد

توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه بهره‌برداری انتقال و توزیع برق

مدیرعامل توانیر گفت: توانمندسازی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار، آرش کردی در نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع که به منظور بررسی اقدامات انجام شده، چالش‌ها و چشم انداز اقدامات در حال انجام برگزار شد، با اشاره به ارزش بالای تجهیزات نصب شده در شبکه انتقال و فوق توزیع، از شرکت‌های نگهداری و تعمیرات به عنوان صف مقدم حوزه بهره‌برداری نام برد.

کردی همچنین به سختی‌ها و ویژگی‌های کار در این حوزه کار اشاره کرد و با تاکید بر انحصاری بودن بخش‌هایی از فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات که بنا به الزام در محیط برق دار و تنوع تجهیرات در حال انجام است، لزوم پذیرش حساسیت‌ها و تخصصی بودن صنعت برق مانند سایر بخش‌های حیاتی و مهم در کشور مانند صنعت نفت و برق را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل توانیر همچنین یادآور شد: توانمندسازی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه متناسب با رشد مصرف و همچنین هوشمند سازی قرادادهای نگهداری و تعمیرات متناسب با اولویت‌های روز در حوزه تجهیزات و محل انجام فرایندهای نت باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه معاون هماهنگی انتقال توانیر بر لزوم ارائه طریق و حل مشکلات این حوزه از قبیل انجام اصلاح و بهینه سازی به موقع تجهیزات، جلوگیری از برون رفت نیروی انسانی، نظارت دقیق بر عملی شدن آیین‌نامه ایمنی در صنعت برق، بروزرسانی تجهیزات و ناوگان شرکت‌های نگهداری و تعمیرات، استفاده از تجهیزات نوین نظیر پهپاد جهت بازرسی‌ها و شرایط بحران تاکید کرد.

همچنین آقای محمد اله داد به لزوم استفاده از درس آموخته‌ها و تجارب فنی کسب شده توسط دیگر شرکت‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فنی قابل استفاده برای تمامی شرکت‌ها تاکید کرد.

در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌های فعال در زمینه نگهداری و تعمیرات ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های مربوطه پرداختند.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha