۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
دولت هنوز لایحه برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس نکرده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

دولت هنوز لایحه برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس نکرده است

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا ۱۵ آذر ماه به مجلس تقدیم می‌کرد اما تاکنون این لایحه تقدیم نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی درباره اولویت تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه بر لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: برنامه ششم توسعه شش ساله شده درحالیکه برنامه قانونا ۵ ساله است؛ اگر دولت ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ و سپس برنامه را تقدیم کند به این معنا است که برنامه ششم توسعه عملا ۷ ساله شده است و سال آینده نیز کشور باید براساس برنامه ششم اداره شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتضائات کشور در هر دوره‌ای متفاوت است، افزود: بودجه باید ناظر بر برنامه توسعه نوشته شود و دولت در ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت لایحه برنامه هفتم به موقع و براساس ماده ۱۸۰ به مجلس تقدیم می‌شد، اضافه کرد: این شرایط آسیب‌زا است زیرا چشم‌انداز روشنی برای فعالان اقتصادی وجود ندارد از سوی دیگر با تمدید مجدد برنامه ششم توسعه، هیچ فردی توان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در عرصه‌های اقتصادی را نخواهد داشت.

گفتنی است در ماده ۱۸۰ آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ دولت موظف است حداکثر تا پایان خردادماه سال پایانی قانون برنامه پنج ساله توسعه، لایحه برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعدی را به مجلس تقدیم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد و منتظر است، ادامه داد: مجلس در این موارد کوتاهی نداشته و مکرر اعلام و اصرار کرده است و دولت تا به امروز نه لایحه برنامه هفتم توسعه و نه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس نکرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه دولت باید لایحه بودجه سال آینده را نیز تا ۱۵ آذر ماه به مجلس تقدیم می‌کرد اما تاکنون نیز این لایحه تقدیم نشده است و براساس قانون اگر دولت لایحه بودجه را دیرتر از ۱۵ آذر ارائه کند، امکان دارد بودجه چنددهم تصویب شود، دوستان سازمان برنامه و بودجه یک بار موارد قانون آئین نامه داخلی را مطالعه کنند تا به موقع به وظایف خود عمل کنند.

کد خبر: ۱۹۳٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha