۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
دست وزارت صمت باید از صنعت خودرو کوتاه شود
نماینده مجلس:

دست وزارت صمت باید از صنعت خودرو کوتاه شود

قادری، نماینده مجلس تاکید کرد؛ واگذاری خودروسازی‌ها مطالبه جدی مجلس است، دولت و وزارت صمت هرچه زودتر باید دست خود را از این حوزه کوتاه کنند.

به گزارش بازار، جعفر قادری در خصوص واگذاری برخی شرکت‌ها نظیر پارس خودرو گفت: خودروسازی جز گروه ۳ واگذاری‌ها است و دولت اصلا نباید به این حوزه ورود کند.

وی معتقد است سایپا، ایران خودرو و دیگر مجموعه‌ها که دولت در آن‌ها دارای سهم است باید کاملا واگذار شوند، این مسأله در قانون سیاست‌های اصل۴۴ آمده است و مورد مطالبه جدی مجلس و مردم است.

قادری تاکید کرد که تعلل بیش از حد ضرورت نداشته و دولت باید صرفا سیاست‌گذار و ناظرِ بخش خودرو در کشور باشد ولی امروز به دلیل سهام داری در این حوزه، ذی نفع بوده لذا باید از تصدی‌گری خارج شود.

وی همچنین وزارت صمت و به معنایی دیگر دولت را تعیین کننده اصلی در تدوین و اجرای قوانین و رویکردهای خودروسازی دانست و اضافه کرد: در صورت واگذاری به بخش خصوصی، دلیلی بر بازی با ایران‌خودرو و دیگر شرکت‌ها نمی‌ماند.

این نماینده مجلس تاکید کرد در صورت واگذاری، یک خودروساز خصوصی تابع فشارها و اعمال نظر نخواهد شد؛ کما اینکه خودروسازی‌های خصوصی هم اکنون چندان درگیرِ بازی‌های وزارت صمت نیستند.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha