۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
سرنوشت نامعلوم قانون تفکیک بودجه ارزی و ریالی| ۷۰ درصد تورم کشور محصول مستقیم بانک های خصوصی است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

سرنوشت نامعلوم قانون تفکیک بودجه ارزی و ریالی| ۷۰ درصد تورم کشور محصول مستقیم بانک های خصوصی است

روح الله ایزدخواه رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: قاطعانه می گوییم تا زمانی که بودجه ارزی و ریالی از هم جدا نشوند همچنان وابستگی اقتصاد کشور به دلار مستحکم تر خواهد شد.

روح الله ایزدخواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه اصلاحات ساختاری بودجه باید مدنظر قرار گیرد تاکید کرد: با روش و رویکردهای فعلی بودجه نمی توانیم مسائلی از جمله کسری بودجه سالیانه را علاج کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه عزمی برای اصلاح ساختار بودجه از سوی دولت مشاهده نمی شود، بیان کرد: حتما کاهش کسری بودجه با دست بردن در سفره مردم محقق نخواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید جراحی اقتصادی مدنظر قرار گیرد بیان کرد: ما قوانین خوبی در زمینه اصلاح بودجه داریم به عنوان مثال قانون تفکیک بودجه ارزی و ریالی در همین مجلس تصویب شد و جزو الزامات بودجه بود اما به آن عمل نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما قاطعانه می گوییم تا زمانی که بودجه ارزی و ریالی از هم جدا نشوند همچنان وابستگی اقتصاد کشور به دلار مستحکم تر خواهد شد و ضرر و زیان آن را مردم متحمل و نهایتا سفره مردم کوچکتر خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید گام نخست در زمینه اصلاح ساختار بودجه را بردارد بیان کرد: دولت باید بودجه ارزی و ریالی را از هم جدا کند؛ درست مانند اتفاقی که در دوران جنگ تحمیلی مدنظر قرار می گرفت و بعد از جنگ هم البته آقایان به غلط این مسیر را کنار گذاشتند.

وی تاکید کرد: با این حال ما بیش از ۳۰ سال است که از همین روند غلط متحمل ضرر می شویم و حاضر نیستیم این اتفاق رخ دهد و به نوعی کشور و اقتصادش را دلاریزه کرده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از رده های بالا ساختار اقتصادی کشور را مورد جراحی قرار دهد، بیان کرد: دولت باید بانک محوری را در اقتصادی کشور اصلاح کند لذا در حال حاضر ۷۰ درصد تورم کشور محصول مستقیم بانک های خصوصی است و دولت باید اینگونه موارد را جراحی کند تا اینکه دست در سفره مردم ببرد.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha