۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
مهار نرخ ارز و سکه با سوق نقدینگی به بخش تولید
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

مهار نرخ ارز و سکه با سوق نقدینگی به بخش تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت:سوق نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز در کشور به دلایل این مسئله و راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد و گفت: تلاطم در بازار ارز و سکه تحت شرایط بیرونی و داخلی توامان اتفاق میافتد که ازجمله این شرایط می‌توان به وضیعت برجام، عملکرد دلال‌ها و... اشاره کرد لذا مسئولان باید کنترل خاصی بر این بازار در این شرایط خاص داشته باشند چراکه در غیر این صورت کنترل بازارها از دست خارج می‌شود و گرانی در بازارهای مذکور چند ماه دیگر بر محصولات مصرفی مردم نیز اثر خواهد گذاشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یکی از راهکارهای کنترل بازار ارز را عرضه ارزهای در اختیار در بازار با قیمت مناسب دانست و افزود: دولت می‌تواند با تامین نیاز افرادی همچون دانشجویان، مسافران، تجار و تولیدکنندگان کنترل بازار را در دست گرفته و از رشد بیش از حد نرخ ها این بازار ارز جلوگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید همچنین پول‌ها و نقدینگی موجود در کشور را به سمت تولید سوق دهد چراکه این اقدام ریشه‌ای برای مبارزه با افسارگسیختگی قیمت در بازارهای همچون سکه و ارز است، اظهار کرد: ایجاد امنیت اقتصادی سبب می‌شود مردم بتوانند منابع مالی خود را در مسیر درست سرمایه‌گذاری کنند که این مهم از وظایف دولت است.

کد خبر: ۱۹۲٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha