۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کلینیک ویژه حل مشکلات اقتصادی در گیلان تشکیل شود
استاندار گیلان:

کلینیک ویژه حل مشکلات اقتصادی در گیلان تشکیل شود

شفت - استاندار گیلان گفت: برای حل مشکلات واحدهای صنفی، تجاری و صنعتی در استان کلینیک ویژه تشکیل شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در نشست کارگروه توسعه شهرستان شفت، جبران عقب ماندگی ها را با حرکت هایی عادی قابل حصول ندانست و اظهار داشت: نامگذاری سالجاری به عنوان جهش تولید، می تواند عقب ماندگی تاریخی برخی شهرستان‌ها را جبران کند.

وی با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت فعالانه مردم و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال، بهبود اقتصاد و رونق کارآفرینی ادامه داد: با مطالعات خوبی که صورت گرفته؛ ظرفیت‌های شهرستان شفت شناسایی شده و اکنون زمان شروع و اجرای اقدامات است.

استاندار گیلان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تأکید کرد که برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شفت در سه حوزه این اداره کل را تدوین کند و رسیدگی سازمان صمت برای حل مشکلات واحدهای صنفی، صنعتی و تجاری و نیز ایجاد کلینیک رسیدگی به واحدهای مشکل دار را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲ واحد تولیدی از ۱۵۲ واحدی که برای فعالیت در شهرک صنعتی خرطوم موافقت اصولی دارند و یا زمین دریافت کرده اند، گفت: لازم است در مدت زمان دو ماه، در صورت عدم فعالیت واحدها بر اساس قوانین و مقررات، نسبت به فسخ قرارداد و خلع ید اقدامات لازم صورت گیرد ضمن آنکه باید برای احیای مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و رفع مشکلات آنها برای بازگرداندن‌شان به چرخه تولید و اشتغال، بررسی های لازم انجام شود.

وی شفت را شهرستانی خواند که مهد پرورش بسیاری از فعالان حوزه های اقتصادی و تولیدی است و گفت: باید از مشارکت موثر آنان برای توسعه این شهرستان استفاده کرد.

زارع بهره گیری از صنایع تبدیلی را امری مهم و اثرگذار در حوزه توسعه صنعت و کشاورزی دانست و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان شفت باید نسبت به اجرای این رویکرد توسعه محور، توجهی ویژه شود.

وی با یادآوری اینکه جذب سرمایه گذار با اقدامات معمولی محقق نمی شود و باید روند اخذ مجوزها کوتاه شود،گفت: لازم است جهش فعالیت ها، روند استعلامات و صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود.

کد خبر: ۱۹٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha