۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
آمادگی شهرداری تبریز برای پاکسازی معابر شهری در فصل زمستان
معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز خبرداد؛

آمادگی شهرداری تبریز برای پاکسازی معابر شهری در فصل زمستان

تبریز- معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اعلام اینکه سه میلیون تن محلول برای استفاده در معابر شهری در فصل زمستان ذخیره شده، از آمادگی برای پاکسازی معابر در زمان بارش برف خبرداد.

به گزارش بازار، جواد صدیقی، با اشاره به تاکید شهردار تبریز برای جایگزینی محلول پاشی به جای جامد پاشی نمک به هنگام بارش برف در فصل زمستان، افزود: در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهردار تبریز بر حذف روش‌های سنتی و استفاده از دانش و تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان در محلول‌پاشی تاکید دارد، اظهار داشت: با حذف جامدپاشی نمک در سطح شهر علاوه بر پیشگیری از آسیب به فضای سبز شهری، ۶۰ درصد در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی می‌شود و این اعتبار در بخش‌های دیگر خدماتی و عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: مطابق آمار، در سال‌های گذشته ۵۰ هزار تن نمک جامد برای فصل زمستان خریداری و در سطح شهر توزیع می‌شد که به ازای هر شهروند تبریزی ۲۵ کیلوگرم نمک‌پاشی انجام می‌گرفت.

صدیقی، با اشاره به آثار مخرب جامدپاشی نمک در سطح معابر شهری، ادامه داد: نمک جامد موجب تخریب آسفالت، پوشیدگی بتن‌ها، نرده‌ها و میلگردها شده و با نفوذ در آب‌های زیرزمینی فضای سبز و منابع آبی شهر را نیز آلوده و غیرقابل استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شهرداری، یادآوری کرد: شهروندان به هنگام بارش برف از تردد در مسیرهای اصلی خودداری کرده و راه را برای ارائه خدمات نیروهای خدوم شهرداری باز بگذارند و در کنار آن به جای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

شهرداری تبریز از سال جاری محلول پاشی معابر به جای استفاده از نمک را در دستور کار دارد اما به هر صورت پاکسازی معابر نیازمند همکاری و سعه صدر شهروندان است.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha