۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
بانک‌ها و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند
وزیر صمت:

بانک‌ها و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند

کرمان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند و یک چالش اساسی هستند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان در ارتباط با قطع برق و گاز در صنایع و معادن گفت: در این زمینه متاسفانه یکسری سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشده است و این مسئله را الان تنها با مدیریت مصرف می‌توان کنترل کرد.

وی به همکاری‌های مشترک وزارت صمت با وزارتخانه‌های نیرو و نفت اشاره داشت و عنوان کرد: باید به مدلی برسیم که تخصیص گاز به گونه‌ای باشد که تعادل در کشور برقرار شود.

فاطمی امین ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و معدنی احداث ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه را آغاز کرده‌اند و این مسئله تا حدودی مشکل را برطرف می‌کند.

وزیر صمت ابراز داشت: بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند و یک چالش اساسی هستند، تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا موانع اقتصادی در کشور برداشته شود.

فاطمی امین به صندوق ضمانت صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات صنایع کوچک وثایق است و لذا از برنامه‌های بودجه ۱۴۰۲ افزایش سرمایه صندوق‌ها است که می‌تواند بخشی از مشکل را رفع کند.

وزیر صمت اظهار داشت: از تولید داخل حمایت می‌کنیم اما این حمایت نباید نقطه‌ای باشد. حمایت از تولید را شبکه‌ای انجام می‌دهیم. امسال ماشین آلات معدنی که ساخت داخل ندارند اجازه واردات داده شده است و ماشین آلاتی که ساخت داخل آنها وجود دارد ۵۰ درصد می‌توانند نیاز خود را از تولید داخل تامین و مابقی را وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تخصیص واردات داده شده و رشد تولید ماشین‌آلات معادن در کشور نیز 100 درصد بوده است، ادامه داد: تراز تجاری کشور مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.

فاطمی امین با اشاره به قیمت زغال‌سنگ در کشور اظهار داشت: شرکت ذوب آهن که خریدار زغال است به‌ شدت از لحاظ سودآوری و تولید دچار مشکل است.

گفتنی است در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان، عملیات احداث مجتمع صنعتی لاستیک ارگ کرمان با تولید سالانه ۳۰ هزار تن لاستیک‌های معدنی و فوق سنگین آغاز شد.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha