۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های همدان لایروبی شد/ بررسی ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف حریم رودخانه
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های همدان لایروبی شد/ بررسی ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف حریم رودخانه

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از لایروبی ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه های همدان خبر داد و گفت: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه بررسی و منجر به آزادسازی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع از این رودخانه‌ها در استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، منصور ستوده صبح چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان همدان به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر، گفت: با لایروبی رودخانه‌ها در فروردین ماه امسال مشکلی در خصوص مدیریت سیلاب نداشتیم و به خوبی وضعیت مدیریت شد.

ستوده تاکید کرد: پس از مطالعه مشاور و هماهنگی‌های لازم با مدیران ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه و بازدیدهای میدانی و استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران روستاها، ابتدا نقاط اولویت دار شناسایی و سپس عملیات اجرایی لایروبی اجرا شد.

آزاد سازی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع حریم رودخانه‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: همچنین تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه با پیگیری و همکاری دستگاه قضائی پیگیری و منجر به آزاد سازی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع از این رودخانه‌ها در استان همدان شد.

ستوده در ادامه با بیان اینکه سد اکباتان همدان ۶۰ درصد آب شرب شهر همدان را تأمین می‌کند و مابقی نیاز آبی همدان از چاه‌ها تأمین می‌شود، گفت: به غیر از اقدامات انجام شده در زمینه لایروبی در هنگام بارندگی‌ها ورودی و خروجی سدها با دقت مدیریت و سیلاب‌های احتمالی مهار می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۴۵۶ میلیمتر بارندگی در استان همدان ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان یادآور شد: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۳۵ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۱۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha