۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
نرم افزاری برای  پذیرش تحولات دیجیتال در شرکت های بزرگ
وقتی یقه سفیدها هم در فضای دیجیتال امنیت شغلی ندارند

نرم افزاری برای پذیرش تحولات دیجیتال در شرکت های بزرگ

نرم افزار راه حل های پذیرش دیجیتال به کارمندان شرکت ها کمک می کند وظایف خود را سریعتر و بهتر انجام دهند، از اتلاف وقت جلوگیری می کند و باعث خلاقیت و افزایش استعداد کارمندان می شود.

به گزارش خبرنگار بازار:  سال 2019 سالی بود که حادترین چالش های پیش روی صنایع مختلف در قالب روندهای کلان اقتصادی و همچنین فاکتورهای خاص صنعت  شناسایی شدند و سال 2020 سالی است که با این چالش ها مقابله خواهد شد. اکثر شرکت ها در پی این هستند که شکاف مهارتی که همزمان با پیشرفت تکنولوژی رشد می کنند را شناسایی کنند.

شکاف مهارت باعث می شود پیشرفت چه برای شرکت هایی که در جستجوی کار ماهر و چه برای کارمندانی که در طی این تغییرات اقتصادی عقب مانده اند، ناامید کننده باشد. عواقب آن باعث ضربه زدن به اقتصاد -  بهروه وری ضعیف، کاهش درآمد و کاهش رضایت مشتری - می شود و کل اقتصاد را فرا می گیرد.

باید گفت که برنامه های خودکار اکنون جایگزین کارمندان شرکت های تحلیل بازار شده و دارای کارکرد هایی در امور مالی و ..هستند. واضح است که هیچ طبقه ای از کارمندان از تغییراتی که در حال وقوع است مستثنی نیستند. فناوری هوش مصنوعی لزوم تجدیدنظر مجدد اقتصادی را ایجاب می کند و شرکت ها برای به دست آوردن مزایای بیشتر و محافظت از خود در برابر ریسک با یکدیگر رقابت می کنند. فناوری همیشه باعث ایجاد تغییراتی در شرکت ها و دنیای صنعت شده است اما اکنون فناوریهای زیادی به بازار عرضه می شوند که باعث بی ثباتی در نیروی کار شده اند برای مثال نیروی کار شرکت ها دائم در حال انتقال از شرکت الف به شرکت ب هستند درست زمانی که احساس می کنند دائمی شده اند. بسیاری از رهبران فکر می کنند مشاغل یقه سفید از بی ثباتی که برای توصیف نیروی کار با مهارت پایین به وجود می آید در امان هستند، اما طبق گزارش های جدید ، شغل های یقه سفید به همان اندازه آسیب پذیر هستند.

در این میان شرکت های کوچک دارای نیروی کار کافی و چابک به راحتی با این وضعیت منطبق شده و می توانند رشد کنند. اما شرکت های بزرگ با چالش مهم بی ثباتی نیروی کار مواجه هستند. حتی سازمانها و شرکت هایی که در دوره دیجیتال با نیروی کار جوان و کارآمد فنآوری تأسیس شده اند از چالش هایی که محیط نرم افزار فعلی برای افراد کار ارائه می دهد مستثنا نیستند. که این مهم باعث  افزایش نیروی کار  اقتصاد گیگ  شده است. اقتصاد گیگ  ( Gig Economy) محیطی است که موقعیت و جایگاه افراد در آن به طور معمول موقتی است و شرکت‌ها و سازمان‌ها عمدتاً قراردادهای کوتاه‌مدت با فریلنسرها یا همان آزادکاران منعقد می‌کنند. به بیان ساده‌تر، افراد به‌جای اینکه دنبال شغل‌های تمام‌وقت و بلندمدت باشند، به‌دنبال شغل‌های کوتاه‌مدت هستند و با تمام شدن یکی به‌سراغ بعدی می‌روند. در این حالت کارمندان توزیع می شوند، آنها برنامه های مستقل خود را داشته و الگوهای کاری بسیار متنوعی را ایجاد می کنند. با این حال، برای به دست آوردن ارزش کامل مزایای بالقوه ، کارمندان باید با ابزارهای دیجیتالی خود به روشی کارآمد درگیر شوند. این امر فقط از طریق آموزش های مداوم و همچنین جامع و متناسب قابل دستیابی است. برای آموزش برنامه ها به راهنمایی دیجیتال گام به گام و محلی متمرکز برای انجام جلسات آموزشی نیاز است.

از آنجا که شرکت ها از طیف گسترده ای از برنامه های تجاری استفاده می کنند، آموزش دیجیتال و گام به گام ضروری است. برای حفظ سطح کارآیی لازم ،شرکت ها باید از گردش کارکنانشان جلوگیری نمایند. فناوری که به طور منحصر به فرد این نیازها را برآورده می کند فناوری راه حل های پذیرفته شده دیجیتال ( digital adoption solution ) است.

ابزارهای پذیرش دیجیتال

گارتنر این دسته ابزار را در سال 2019 به رسمیت شناخت زیرا متوجه شد که برای عبور دادن شرکت ها از مسیر تحول دیجیتال به وضعیتی که پاسخگوتر و سازگارتر با اقتصاد دیجیتال باشد به دسته جدیدی از ابزار نیاز است. نرم افزار راه حل پذیرش دیجیتال جهت حمایت از یک انقلاب تکنولوژیکی که در هر گوشه ای از فعالیت های اقتصادی مدرن نفوذ کرده ، ایجاد شده است. درست همانطور که راه آهن جغرافیا را به هم وصل می کند ، نرم افزار راه حل  پذیرش دیجیتال یک شرکت را به نسخه آینده خود متصل می کند. از آنجا که شرکت ها به طور مداوم در حال تغییر هستند، این طرح اکنون ضروری است.

این راه حل ها به گفته گارتنر برای بهبود ابزارهای متعدد در سراسر سازمان استفاده می شود. آنها مسیرهای بصری روشن ، هوش مصنوعی و کمک متن را برای انجام وظایف در برنامه های مختلف  به کاربر ارائه می دهند. این مهم به معنای بهبود مداوم کیفیت راهنمایی است.

با این نرم افزار کارمندان توصیه های بهتری را با سرعت بیشتری در نقاط کلیدی دریافت می کنند و تصمیم گیری های صحیح و آسانی را در حوزه هایی که قبلاً دچار مشکل بوده اند می سازند. این نرم افزار برنامه های مختلف تجاری را با یکدیگر پیوند داده و متحد می کند به طوری که حتی اگر فن آوری های تجاری اصلی دچار اختلال شوند، تأثیر منفی آن بر کارمندانی که از راه حل های تصویب دیجیتال استفاده می کنند، حداقل است.

تحقیقات نشان می دهد هنگامی که کارکنان با ابزار خود احساس اطمینان کنند در کار خود شادتر و مؤثرتر هستند. نرم افزار راه حل های تصویب دیجیتال با از بین بردن موانع مبتنی بر نرم افزار که در تمامی برنامه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، تجربه کارکنان را بالا می برد.

به جای حضور در جلساتی که کارمندان را از جریان کارشان دور می کند و روزهای کاری آنها را مختل می کند، این نرم افزار به آنها کمک می کند در جریان کار مسائل لازم را یاد گیرند. بدین ترتیب شرکت ها دیگر برای انجام چنین جلسات حضوری هزینه نمی کنند. در واقع نرم افزار راه حل های پذیرش دیجیتال یادگیری مداوم را در طی کار به کاربر ارائه می دهد در همان حال که  افراد فرآیندهای منحصر به فرد خود را توسعه می دهند.

با تغییر شغل،  کارمندان در فرایند های استخدامی جدید دچار مشکل می شوند. این نرم افزار آنها را راهنمایی کرده شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در حالی که بدون این نرم افزار کارمندان به مشورت با کارشناس نیاز دارند.

نرم افزار پذیرش دیجیتال و افزایش استعداد کارمندان

فراتر از تأثیر عمیق آن بر زندگی روزمره کارمندان، این نرم افزار باعث شکوفایی خلاقیت و استعداد آنها نیز می شود. در گذشته  مدیران باید تا حدودی به شهود و تجربه برای شناسایی منبع تنگناها اعتماد می کردند اما اکنون می توانند ظن خود را با داده های سخت تأیید کنند. در این روش، نرم افزار راه حل های پذیرش دیجیتال توانایی ها و استعدادهای  کاربران خود را افزایش می دهد. با این نرم افزار مدیران وقت بیشتری داشته لذا از سازمان های خود به طور مستقیم دیدن می کنند و آماده پاسخگویی بیشتر به نگرانی های شغلی مانند ناکارآمدی در گردش کار یا نارضایتی کارکنان هستند. از آنجا که کارمندان هفته ها یا ماه ها را برای سرعت بخشیدن به نرم افزار جدید صرف نمی کنند، مدیران می توانند راه حلهای جدید را به سرعت و بدون ایجاد اختلال ارائه دهند.

در آخر باید گفت نرم افزار راه حل های پذیرش دیجیتال از معدود راه هایی است که شرکت ها می توانند با استفاده از آن  کارآمدتر شده و هرج و مرج جای خود را به نظم سازمانی دهد.

کد خبر: ۱٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha