۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
­بازگشت ۲۲۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

­بازگشت ۲۲۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، از احیای ۲۲۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان گفت: رویکرد وزارت صمت ایجاد توازن صنعتی در کشور است تا در مناطق مختلف کشور طرح‌های صنعتی توسعه یابد.

وی اضافه کرد: مهمترین رویکردی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌کند توازن سرمایه گذاری و توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که به عنوان یک اولویت همواره مورد تأکید بوده و اگر این مهم محقق شود رفاه، اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بخشی از بسته سرمایه گذاری جدید وزارت صمت تدوین شده و بخشی دیگر نیز در حال نهایی شدن است که در این بسته نیز آمایش سرزمینی و توازن صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رسولیان، اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و شرایطی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، شرایط واگذاری حداقلی اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با جاهای دیگر تفاوت معنا داری خواهد داشت و مشوق‌های بیشتری را برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته ایم.

وی، گفت: شرکت‌های بزرگ و توانمندی که در بخش سرمایه گذاری و در بخش‌های صنعت و معدن فعالیت دارند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری انجام دهند و در همین راستا بسته‌های سرمایه گذاری لازم به صورت ویژه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: الکترونیکی شدن فرآیندها برای کاهش کاغذ بازی اداری به خوبی در دستور کار مجموعه وزارت صمت قرار گرفته است، واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اکنون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فضای شفافی به وجود آمده است.

رسولیان، گفت: هدف اصلی الکترونیکی شدن فرآیندها و شفاف سازی‌ها علاوه بر ایجاد عدالت، دسترسی مردم به خدمات دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت است. این شفاف سازی‌ها در قیمت‌ها تولیدات و کالاها نیز تاثیر گذاشته و برخی از قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم کنترل شده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha