۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
۵۲ رشته صنایع دستی در استان سمنان ساماندهی شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۵۲ رشته صنایع دستی در استان سمنان ساماندهی شد

سمنان- کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۵۲ رشته صنایع دستی در این استان ساماندهی شده است، گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی مشغول به کار هستند.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در استان سمنان ۵۲ رشته صنایع دستی ساماندهی شده است، تاکید کرد: صنایع دستی استان چند شاخصه ویژه شامل دست بافت ها، چوب و مصنوعات، سفال و سرامیک و .... را در درون خود دارد که هر کدام جذابیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی استان سمنان فعالیت دارند ابراز کرد: گلیم‌بافی، منبت و معرق، گوهر تراشی، گلیم‌بافی، منبت و معرق، دست بافت ها و ... در زمره مهمترین تولیات صنایع دستی استان سمنان محسوب می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه اول سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی در استان فروخته شده است، گفت: بازار فروش یکی از مهمترین دغدغه های هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان محسوب می شود.

چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی استان سمنان فعالیت دارند

کرم زاده با بیان اینکه ۳۰ فن و مهارت مربوط به صنایع دستی در مناطق مختلف استان سمنان در قالب میراث ناملموس ثبت ملی است که نشان از ظرفیت ها و توانمندی های استان سمنان دارد، گفت: توسعه، ترویج و آموزش راهبرد میراث فرهنگی برای استان است.

وی با بیان اینکه تولید محصول کاربردی متناسب با نیاز روز از جمله راهبردهای استان سمنان در بخش صنایع دستی است، گفت: خلاقیت و نوآوری برای ارتقای بازار فروش محصولات و صنایع دستی از دیگر راهبردهایی است که در این بخش مد نظر قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه هنرمندان تولیدات متنوع و باکیفیت را داشته باشند تا بتوانیم بازار فروش بهتری را شاهد باشیم، گفت: راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار دارد.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha