۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
استقرار پارک‌های شیمیایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

استقرار پارک‌های شیمیایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر

بوشهر- باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از استقرار پارک‌های شیمیایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در حاشیه نشست با مدیر پژوهشگاه رنگ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای همکاری مشترک بین استان و پژوهشگاه رنگ کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: تست‌ها و پایش نمونه‌های صادراتی و وارداتی بویژه در محصولات و رنگ‌های خوراکی و بهداشتی و آرایشی و صنعتی از این ظرفیت‌هاست.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در زمینه صنایع دستی استان بویژه فرش و گلیم و جاجیم و گبه و ....، ظرفیت‌هایی در زمینه برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک وجود دارد.

باستین بیان کرد: محیط زیست، راه و شهرسازی، مسکن، خطوط لوله‌های نفت و گاز و خطوط انتقال آب استان نیز زمینه مشترک همکاری دارند.

وی افزود: استان بوشهر در تولید صنایع رنگ‌سازی ظرفیت بالایی دارد و علاوه بر آن در بحث تنوع مصرف نیز یک استان خاص است.

باستین خواستار استقرار نمایندگی پژوهشگاه رنگ کشور در بوشهر شد و ابراز داشت: ‌نمایندگی پژوهشگاه رنگ کشور در دانشگاه خلیج فارس مستقر شود تا شاهد ارتباط بیشتر این مجموعه با استان باشیم.

وی اضافه کرد: تامین رنگ مورد نیاز صنایع دریایی استان مورد تاکید قرار دارد و شرکت‌های کشتی‌سازی و لنج‌سازی نیاز مبرمی به این حوزه دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: راه‌اندازی پارک رنگ و رزین در استان بوشهر امری لازم و ضروری است و دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند در این‌راستا ورود کنند.

وی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش بنیان و فناور موجبات رشد و اعتلای استان می‌شود اظهار داشت: استقرار پارک‌های شیمیایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان یک مساله مهم و ضروری است.

باستین با اشاره به اینکه ۴۸ درصد تولیدات محصولات پتروشیمی کشور متعلق به استان بوشهر است گفت: با وجود حجم بالای تولیدات پتروشیمی در استان، ولی توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی نشده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha