۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
ساخت مسکن و نوسازی ناوگان حمل و نقل در اولویت برنامه‌های بذرپاش قرار بگیرد
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ساخت مسکن و نوسازی ناوگان حمل و نقل در اولویت برنامه‌های بذرپاش قرار بگیرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای قانون جهش تولید مسکن، نوسازی ناوگان حمل و نقلی و رفع نقاط حادثه خیز کشور باید در اولویت برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی قرار بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی، با اشاره به رای اعتماد مجلس مرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: عملکرد وزارت راه شهرسازی تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم دارد لذا این وزارتخانه در شرایط فعلی باید دو کار بسیار مهم را در حوزه مسکن و شهرسازی و دیگری در زمینه حمل و نقل انجام دهد.

این نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طبق قانون جهش تولید مسکن با همکاری سایر وزارت‌خانه‌های دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای معادل دو میلیون واحد مسکونی زمین تامین شده است. اما در فاز اجرا و ساخت واحدهای مسکونی توقعات ما برآورده نشد. بنابراین مهمترین مطالبه کمیسیون عمران از وزیر جدید این است که مطابق برنامه هایی که در صحن علنی مجلس ارائه داده و نمایندگان به آن اعتماد کردند، سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازد چرا که نیاز کشور بوده و ارتباط مستقیمی با اقتصاد و معیشت مردم دارد.

بیش از ۳ هزار نقطه حادثه خیز کشور در انظار ایمن سازی
وی با اشاره به اولویت های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل تاکید کرد: در کشور بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی داریم که بسیاری از انها وضعیت خوبی ندارد. بیش از ۳ هزار نقطه حادثه خیر در کشور شناسایی شده که باید ایمن سازی و رفع خطر شوند. انتظار داریم از آقای بذرپاش که در این زمینه اقدامات موثری داشته باشد تا شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای که در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در سال بوده، باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همچنین ۵۰۰ هزار نفر راننده کامیون در کشور داریم که عمده خودروهای آنها فرسوده بوده حتما و باید نوسازی شود، این امر هم موجب افزایش ایمنی و هم کاهش مصرف سوخت می‌شود که البته جز اولویت های اعلامی آقای بذرپاش نیز به شمار می‌رود. ما نیز در این حوزه مطالبه‌گر خواهیم بود.

عقب ماندگی ۲۰ درصدی شبکه ریلی کشور از برنامه ششم توسعه
رضایی کوچی با اشاره به اقدامات اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی بیان کرد: طبق قانون برنامه ششم باید تا پایان برنامه ۳۰ درصد بار کشور از طریق شبکه ریلی منتقل شود که تنها ۱۰ درصد آن محقق شده است. نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و تولید لوکوموتیو و توسعه خطوط ریلی نیز از موضوعات مهمی است که باید به آنها توجه شود.

این نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس اظهار کرد: در خصوص ناوگان حمل و نقل هوایی نیز نیازمند توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی هستیم چرا که در این حوزه به دلیل بالا بودن تقاضا به حدود ۴۰۰ فروند هواپیما نیاز داریم و هم اکنون تنها حدود ۱۵۰ فروند است. انتظار داریم نوسازی ناوگان هوایی جز برنامه‌های اولویت‌دار آقای بذرپاش قرار داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی هر ۲ هفته یک بار به کمیسیون عمران گزارش می‌دهد
وی تاکید کرد: طبق توافق انجام شده در کمیسیون عمران مقرر شد، وزیر جدید راه و شهرسازی هر دو هفته یک بار این کمیسیون با وزیر و معاونان وی جلسه مشترکی تشکیل داده تا مباحث تقنینی و نظارتی مورد بررسی قرار بگیرد.

ضرورت حضور میدانی بذرپاش در استانها و سرکشی از پروژه‌های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: عمده کارهای وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها بوده که حضور میدانی و سرکشی بر پروژه از موضوعات بسیار مهمی است که موجب امیدواری مردم و تسریع در اجرای پروژه ها می‌شود. تلاش می‌کنیم در یک فضای دوستانه و تعاملی با حفظ استقلال قوه مجریه و قوه مقننه نظارت ها ادامه دار باشد و وی طبق برنامه‌های ارائه شده عمل کرده به نحو احسنت اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس در پایان تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون برنامه های خود را در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن، نوسازی ناوگان حمل ونقلی و توسعه راه های کشور و کاهش نقاط حادثه خیز ارائه کرده و اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان نیز به آن اعتماد کردند که امیدواریم اجرایی شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha