۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
دو گزینه صولت مرتضوی برای مدیریت شستا
گزینه‌های مدیریت شستا:

دو گزینه صولت مرتضوی برای مدیریت شستا

بر اساس گفته‌های منابع آگاه دکتر محمد عبداله پور و عیسی فرهادی دو گزینه پیشنهادی صولت مرتضوی وزیر رفاه برای مدیریت شستا هستند.

بازار؛ گروه اقتصاد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یا همان شرکت شستا یکی از بزرگترین شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است که حواشی زیادی در طول چندین سال اخیر داشته است. این مجموعه اقتصادی بعد از این حواشی با نیت واگذاری سهام آن به بخش عمومی وارد بورس شد اما مدیریت آن هنوز در اختیار دولت است.

این انتظار وجود دارد که با تغییر وزیر رفاه و تعاون و آمدن آقای صولت مرتضوی، ابراهیم بازیان مدیر عاملی که فرودین ماه امسال با دستور عبدالملکی وزیر پیشین وزارت رفاه در این سمت مشغول به فعالیت شده، به فعالیت خود پایان دهد.

شنیده‌ها حاکی از این است وزیر رفاه دو گزینه برای مدیر عاملی شستا پیشنهاد داده است. به گفته این منبع آگاه، آقای عیسی فرهادی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دکتر محمد عبداله پور معاون سابق حسابرسی کشور و معاون مالی و منابع انسانی سابق شستا، استاد دانشگاه و مشاوره وزیرا در دوران مختلف به عنوان دو گزینه پیشنهاد وزیر رفاه برای مدیریت هولدینگ شستا هستند.

شستا به عنوان یکی از هولدینگ‌های بزرگ کشور است که بعد از ورود به بازار سرمایه بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داد. این مجموعه و مجموعه‌های زیر مجموعه‌های خود در رشد و ریزش شاخص کل بازار سرمایه در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ و تا کنون نقش مهمی داشته است به گونه‌ای که گفته شده بخشی از خسارت مالی به سهامداران نقش مدیران شستا در سهام این هولدینگ بزرگ در بازار بوده است.

در دوران پر فراز و نشیب یک سال اخیر بورس، بارها مشاهده شد که حقوقی‌های شستا در سایه غفلت و یا شاید حمایت‌های مدیران ارشد این غول بورسی، با سفارش گذاری‌های نامتعارف و خلاف قانون در بورس باعث ایجاد وحشت کاذب یا به اصطلاح financial panic برای مردم و سرمایه گذارانی شدند.

بعد از روی کار آمدن مدیر جدید شستا در دوران دولت سیزدهم، روند حرکت شستا تغییرات زیادی کرد که برای قضاوت در مدیریت آقای بازیان باید زمان بیشتری را منتظر ماند.

کارشناسان شستا و مدیریت آن را به عنوان شاخص مهم سنجش عملکرد وزیر رفاه می‌دانند و گفته شده که این مجموعه اگر به صورت درست و کارآمد مدیریت شود بخش مهمی از مشکلات بازرنشستگان کشور و حل خواهد شد.

با توجه به سابقه مدیریت دو گزینه آقای صولت مرتضوی برای این مجموعه باید شاهد برنامه‌های علمی و عملی آن‌ها برای ادامه حرکت این مجموعه باشم.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha